Carina:-) skriver:
Der er flere muligheder
1) I vælger privat døgnpleje- der finder i selv en i barnets omgangskreds .
Famile/venner/ pædagoer osv som i laver en aftale om at barnet bor hos.
Der er ingen vederlag fra kommunen så I skal afholde alle udgifter hvis de ikke selv ønsker at forsørge jeres barn.
De skal stadig godkendes men derudover bestemmer I selv samvær osv .
Så er der netværkspleje.
Der finder kommunen evt sammen med jer en i barnets netvækr som bliver godkendt og der betaler kommunen for barnets ophold men de bestemmer samtidig også over samvær osv-
Endelig er der plejefamilie hvor kommunen finder en familie og der bestemmer de også samvær og betaler for barnets ophold.
Privat døgnpleje startede vi med for 3½ år siden ,men har nu valgt sammen med forældrene at barnet skal netværksanbringes hos os fordi ingen af forældrene kan varetage hans behov og han har brug for massiv støtte så derfor er det bedre med netværksanbringelse da han så er i systemmet .
Så hvis jeres børn har nogle udfordringer vil jeg anbefale i kontakter kommunen med henblik på netværksanbringelse for selv om de bestemmer samvær så ser de på jeres børn s behov og de vil jo altid arbejde udfra at barnet skal se sine forældre så meget som muligt.
Vores barn skal i pleje hos hans aflastning familie og kommunen betale løn osv. Vi skulle have haft betalt noget egenbetaling men er blevet fritaget fra det (skal dog genoptages hver år)
Så det vil sige at vi ikke selv bestemmer i sidste ende?
Der bliver lagt en fast plan for hvornår vi skal have vores barn.
Det her er fuldstændig frivilligt der er aldrig nogen sinde kommet undretninger eller noget over at vi ikke kan tage vare på vores barn og det kom også som en overraskelse fra sagsbehandler.
Det er os selv der har taget beslutning da jeg kæmper for at få det bedre psykisk og alt er en kamp for dig vores barn reagere herhjemme og bliver mere og mere voldsom
Vi har også et andet barn (som er normal fungerede) som bliver til side sat og alt vores første barns vrede gå ud over den yngste.
Så vi har taget valget ud fra at aflastning familien har mere overskud til at vare tage vores barns behov og samtidig kan kæmpe hans sag i skolen osv.
Men da det stadig er mit barn vil jeg gerne se barnet hver uge osv.