Anonym skriver:
Ja min datter på 7 år har haft feber i 5 dage. Temperaturen har svinget i de dage mellem 38.0 -40.2 og hun har også tidspunkter i løbet af dagen hvot hun virker frisk og leger ,men så er alt energi ogsp brugt. Hun spiser ikke rigtig noget men drikker godt i løbet af dagen. Hun givet ikke udtryk for at have ondt nogle steder. Jeg er ikke som sådsn bekymret , men ksn ikke lide at hun har haft feber så mange dage nu uden en bedring.
Er det mon blot en gang influenza? Hvor længe skal jeg se det an før jeg kontakter lægen? Altså hvor længe er det acceptable at have feber hos børn?
Min dreng må 18 mdr har også lige haft en tur hvor han lå fra onsdag aften til tirsdag morgen med feber svingende mellem 38 og 41.
Jeg ringede til 1813 fordi jeg ligesom du var meget i tvivl om hvor længe han måtte have feber. Og beskeden derfra lød at så længe han drikker godt og har våde bleer og han var oppe og lege ind imellem så var der intet at være bekymret over. Men for en sikkerheds skyld rådede hun mig til at ringe til egen læge dagen efter og få ham tjekket hvilket jeg gjorde og fil bekræftet det var en ganske almindelig forkølelse/influenza :-)
god bedring med hende :-)
Anmeld
Citér