Ej hvor maven strammer til

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.092 visninger
12 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. januar 2017

Nel

Hejsa

Det her er bare for at høre om jeg er alene med følelsen, eller om i andre også oplever/har oplevet det? Det er ikke fordi jeg føler der er noget unormalt i det, men jeg er førstegangs gravid og trænger bare lige til at lukke det ud til nogen, hehe

Jeg er 25 uger henne og har oplevet her de sidste par uger, at min maven tit er meget udspændt og "strammer" om aftenen. Som om den lige får vokseværk. Det er ikke plukveer. Men mere følelsen af at huden bliver strukket ud - som om en ballon er blevet pustet op indeni.

Oplever i lignende følelser?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2017

Muhmi

Nel skriver:

Hejsa

Det her er bare for at høre om jeg er alene med følelsen, eller om i andre også oplever/har oplevet det? Det er ikke fordi jeg føler der er noget unormalt i det, men jeg er førstegangs gravid og trænger bare lige til at lukke det ud til nogen, hehe

Jeg er 25 uger henne og har oplevet her de sidste par uger, at min maven tit er meget udspændt og "strammer" om aftenen. Som om den lige får vokseværk. Det er ikke plukveer. Men mere følelsen af at huden bliver strukket ud - som om en ballon er blevet pustet op indeni.

Oplever i lignende følelser?

Det lyder ellers som plukkeveer

Anmeld Citér

20. januar 2017

Aprilbaby2015

Det er plukveer ��

Anmeld Citér

20. januar 2017

Nel

Muhmi skriver:

Det lyder ellers som plukkeveer

Virkelig? Jeg er ret sikker på at jeg har oplevet plukkeveer på mine gåture indimellem, og det var en anden følelse, hvor maven blev hård. Her er det mere som om huden "svider" lidt og strækkes, følelsen er der som regel indtil næste morgen. Men altså - jeg skal ikke kunne sige at det ikke er plukkeveer, hehe

Anmeld Citér

21. januar 2017

Miti's mama

Kunne også være huden der strækker. Maven har det med at vokse lidt i ryk og ikke en lang flydende bevægelse. Prøv at smøre maven godt ind i noget olie eller fed creme. Det tager det 

Anmeld Citér

21. januar 2017

Muhmi

Nel skriver:

Virkelig? Jeg er ret sikker på at jeg har oplevet plukkeveer på mine gåture indimellem, og det var en anden følelse, hvor maven blev hård. Her er det mere som om huden "svider" lidt og strækkes, følelsen er der som regel indtil næste morgen. Men altså - jeg skal ikke kunne sige at det ikke er plukkeveer, hehe

Det kan sagtens være at huden giver et ryk Men som du beskrev det først lød det mere som plukkeveer

Anmeld Citér

21. januar 2017

Anonym

Får også noget der minder om det du beskriver og det jeg har er ikke plukveer det føles meget anderledes end plukveerne jeg har haft indtil videre. 

Ved ikke hvad det er men plejer at sige at lillesøster gør boligen større 

Anmeld Citér

22. januar 2017

tarkoflen

Jeg oplever også to måder at maven bliver hård på, den ene hvor jeg slet ikke er i tvivl om at det er plukveer og den anden hvor hele maven ligesom strammer til og bliver hård men på en helt anden måde end plukveerne, hvor jeg tydeligt kan mærke livmoderen, det kan jeg ikke med dem som føles som du beskriver dem. Mit er også værst om aftenen og jeg ligger nogle gange og puster og stønner på sofaen fordi det presser på lungerne. 

Jeg er i uge 25+4 og har oplevet det i noget tid. 

Jeg ville egentlig have talt med min læge om det i tirsdags, men glemte det. Skal til en selvbetalt skanning hos en jm på lørdag og tænker lige at spørge hende hvad det kan være, for oplevede det ikke med vores første barn

Anmeld Citér

22. januar 2017

Nel

Miti's mama skriver:

Kunne også være huden der strækker. Maven har det med at vokse lidt i ryk og ikke en lang flydende bevægelse. Prøv at smøre maven godt ind i noget olie eller fed creme. Det tager det 

Ja det er også det jeg selv har tænkt. God ide med creme, om ikke andet er det sikkert rart med noget der kan køle huden.

Anmeld Citér

22. januar 2017

Nel

Muhmi skriver:

Det kan sagtens være at huden giver et ryk Men som du beskrev det først lød det mere som plukkeveer

Det kan også være svært lige at forklare det præcist, men jeg var nemlig ret sikker på at det ikke var plukkeveer, eftersom at jeg har oplevet dem Her er det mere huden som føles irriteret og stram.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.