Hvordan føles liv i starten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

315 visninger
7 svar
0 synes godt om
20. januar 2017

MorTilN

Som overskriften siger... Hvordan føltes liv hos jer i starten og hvor langt var i henne første gang i mærket liv?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2017

God-mor

Viventerpådig skriver:

Som overskriften siger... Hvordan føltes liv hos jer i starten og hvor langt var i henne første gang i mærket liv?

1. Graviditet mærkede jeg liv 18+0. Det føltes som en nerve der vibrerede. 

2. Gang mærkede jeg liv første gang omkring uge 14. Det var små bobler der sprang. Først omkring uge 20 mærkede jeg liv, hvor jeg ikke var i tvivl om at det var baby.

Anmeld Citér

20. januar 2017

Muhmi

Viventerpådig skriver:

Som bitte små bobler der nærmest kildede, helt nederst i maven Jeg mærkede liv i uge 12+ med nr. 1, uge 11+ med nr. 2 og den her gang også omkring uge 11+

Anmeld Citér

20. januar 2017

Pianisten

Jeg er 1. gangs og mærkede liv første gang 19+4. Men min moderkage er også foranliggende Men det var ikke bobler eller en fisk der slår med halen eller noget, det var virkelig bare følelsen af et eller andet der gav mig et forsigtigt puf  Var selvfølgelig i tvivl om det virkelig kunne være baby, men nu hvor der er fuld fart over feltet derinde er jeg ikke i tvivl om at det var det jeg mærkede  Og så 1. januar - perfekt måde at starte det nye år på 

Anmeld Citér

20. januar 2017

Baby2017

Jeg mærkede liv første gang 17+2 og det føles som en nerve der sad og spjættede.  Virkelig speciel følelse. 

Mærkede det udenpå samtidig og det var et meget lille blidt puf

Jeg er førstegangs og med livmoderen bagudliggende

Anmeld Citér

20. januar 2017

Nel

Har min moderkage på forvæggen, så mærkede først noget mellem ug 21 og 22. Det føltes som lille sæbeboble der springer inde i underlivet.. sådan et svagt "blob". Nemt at forveksle med tarmaktivitet, men efter at have oplevet det et par gange, kunne jeg regne ud at det nok var baby Noget tid efter de første gange jeg mærkede noget, kunne jeg også mærke hvis baby ramte min (fyldte) blære Det er sket en 4-5 gange indtil videre (er uge 25) og er en meget tydelig følelse, fordi det kilder og samtidig er lidt ubehageligt - som hvis nogen trykkede på din fyldte blærer indefra

Anmeld Citér

20. januar 2017

MorTilN

Tusind tak for jeres svar. Jeg er selv første gangs gravid 16+5 og har et par aftener i slutningen af sidste uge og i går aftes og her til aften haft en underlig følelse omkring der hvor jeg kan fornemme min livmoder når jeg ligger ned og har virkelig været i tvivl om det er liv eller bare tarmbevægelser/plus eller plukveer/ligamentsmerter jeg tilfældigvis kan mærke. Det føles på en måde lidt som små blide smølfespark/niv inde fra.

Anmeld Citér

20. januar 2017

Liv_86

1 graviditet uge 17

2 graviditet (tvillinger) uge 10

drt startede som bobler og blev så til en følelse af en fisk der smuttede med halen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.