Hvordan takler i ventetiden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

419 visninger
6 svar
0 synes godt om
20. januar 2017

Mulde87

Hej med jer. Ville høre hvordan jer der prøver at blive gravide takler ventetiden, så man ikke bliver bims af at tænke på det hele tiden? Vi har prøvet i små 5 måneder nu uden held. Nogle måneder har det ikke påvirket mig men i denne måned synes jeg godtnok det er svært. Ved godt det er normalt der går noget tid før det lykkes. Men jeg glæder mig jo bare helt vildt :)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2017

C85

Mulde87 skriver:

Hej med jer. Ville høre hvordan jer der prøver at blive gravide takler ventetiden, så man ikke bliver bims af at tænke på det hele tiden? Vi har prøvet i små 5 måneder nu uden held. Nogle måneder har det ikke påvirket mig men i denne måned synes jeg godtnok det er svært. Ved godt det er normalt der går noget tid før det lykkes. Men jeg glæder mig jo bare helt vildt :)

Hej.

Vi har prøvet siden april 2014, så kender alt til ventetid og hvor svært det kan være. Vi er i behandlingsregi nu og har i sommers holdt 6 mdr pause (vi har ventet på, at komme i gang med IVF), for jeg havde virkelig brug for ikke at tænke på det hele tiden. Min kæreste og jeg aftalte derfor, at vi bare nød sommeren og levede, som vi normalt ville gøre. Dét var tiltrængt og gjorde, at jeg følte mig klar igen.

Jeg kan ikke leve med, at det overtager mine tanker og mit liv fuldstændig, så prøver at være bevidst om det, men i perioder er det svært. Nok ligesom du selv skriver, nogle måneder er lette, andre svære. Jeg forsøger at holde mig beskæftiget med andre ting, nu er jeg jo også tilknyttet et hospital og der kommer man nok ikke udenom ventetid, så for at gøre det lettere for mig selv, forsøger jeg at koncentrere mig om andre ting. F.eks. har vi ændret livsstil, jeg er kommet ordentligt i gang med at træne og sådan. 

Håber for dig, at det snart lykkes for jer 

Anmeld Citér

20. januar 2017

EnGodMor

Mulde87 skriver:

Bare levet en normal hverdag, med  almindelige hverdags spekulationer

Anmeld Citér

20. januar 2017

Pianisten

Lav evt nogle større ændringer i din hverdag, som vil få dig til at tænke på noget andet - begynd til en sport, start en ny hobby, se de venner du ikke har set i 100 år, tag ud at rejse, læg din kost om eller sådan noget .. ting der får dig til at "glemme" at alting handler om pb - og dyrk sex når du har lyst

Anmeld Citér

20. januar 2017

Kristinaaa

Jeg er heldigvis en af dem der er blevet gravid hurtigt. 2 gange indenfor 5 måneder (mistede første graviditet i uge 7). Men jeg synes ventetiden til der egentlig sker noget (scanning, liv og kvalme) er ulidelig! Især fordi jeg er så bange for at miste igen og det føles som om der er en evighed til den er "sikker". 

Det jeg gør for at holde ventetiden ud er at jeg giver den fuld skrald på arbejdet. Tager masser af vagter (hvilket jo også giver flere penge til baby kontoen) og fokuserer på abejde. Jeg har heldigvis et job jeg er helt vildt glad for og nyder at være på arbejde, så det føles ikke som en distrahering, men rettere bare fokus på noget man er passioneret omkring. 

Gør nogle af de ting du altid har drømt om at tjekke af på the bucket list, når baby endelig kommer - så får du måske ikke tid til at føre dem ud i livet.

Jeg kan bestemt også anbefale at lave frivilligt arbejde (gerne indenfor et område der interesserer dig). Det giver en dejlig fornemmelse i kroppen at gøre noget godt for andre eller for en god sag. Jeg arbejder fx frivillig indenfor afstigmatisering af psykisk sygdom.

Anmeld Citér

21. januar 2017

JC2014

Profilbillede for JC2014

Her tog det 7 måneder at lave min søn. Jeg begyndte virkelig også at blive utålmodig til sidst... Jeg var så også lidt fortvivlet fordi at mine cyklusser var så lange og uregelmæssige, så nåede lige at blive henvist til en gynækolog inden det heldigvis skete af sig selv i 4. cyklus (havde kun 3 menstruationer på de 7 måneder).

Forsøgte at bruge tiden på at gøre nogle af de ting som ville blive svære med en helt lille ny. Tog på lidt forsinket bryllupsrejse til Thailand med min mand, rejste til London på tøsetur med en veninde, lagde lidt ekstra kræfter i mit studie, læste meget, samt hvad jeg ellers synes er spændende. Tog en masse lange søndage med serie-maratons sammen med manden på sofaen... Dem kan man godt vinke farvel til når bebs kommer, så prøv at nyde det lidt, selvom det er svært.

Anmeld Citér

18. februar 2017

Mulde87

Tak for alle jeres svar �� Denne måned har jeg forsøgt ikke at tænke så meget og det har været rart. Desværre har jeg idag fået menstruation og det er bare lige øv hver gang. Men jeg prøver virkelig at tænke det nok skal komme.. heldigvis er min cyklus virkelig regelmæssig. Får mens på 28-29 dagen og har gjort det alle fem måneder nu efter udtagning af spiral. Så mon ikke det non skal lykkes ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.