Uopfordret, ufaglært ansøgning. - Hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.771 visninger
5 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. januar 2017

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeg skal til at søge job som sommerferie afløser alle de steder jeg kan komme i tanke om, fordi jeg er færdig med hf her til sommer, skal videre på lærerseminariet, og derfor ingen su får i juli+august. 

Men hvordan fanden får jeg skrevet god ansøgning? Jeg er total på bar bund...

Så please, kom med alle jeres tips og gode til at få skrevet en brandgod uopfordret ansøgning!

Jeg kommer til at søge mange forskellige jobs. Bl.a. på plejehjem/i hjemmeplejen, i butikker og på caféer.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2017

Abracadabra

MummiT skriver:

Jeg skal til at søge job som sommerferie afløser alle de steder jeg kan komme i tanke om, fordi jeg er færdig med hf her til sommer, skal videre på lærerseminariet, og derfor ingen su får i juli+august. 

Så please, kom med alle jeres tips og gode til at få skrevet en brandgod uopfordret ansøgning!

Jeg kommer til at søge mange forskellige jobs. Bl.a. på plejehjem/i hjemmeplejen, i butikker og på caféer.

Nettet er fyldt med vejledninger omkring ansøgninger - brug sådan en 'opskrift' frem for tilfældige gode råd... Og få nogen til at læse den kritisk igennem mht. grammatiske fejl og sproglige fejl. Det er træls at blive sorteret fra pga. småting.

Anmeld Citér

19. januar 2017

Aristocats

Jeg synes helt klart også, at en "opskrift" er bedre end små råd - man plejer også at kunne få hjælp til at skrive en god ansøgning eller modtage konstruktiv kritik på en man allerede har skrevet, mange steder - måske var det noget. Det eneste jeg vil sige er, at den helst ikke skal fylde mere end én A4 side. Det er bedst at være konkret og skære ind til benet når det er sommerferiejobs - det kræver ofte ikke de helt store kompetencer og derfor er det også tit en smule tilfældigt hvem der bliver valgt ud (dog bliver der selvfølgelig også lagt vægt på en god ansøgning. Det er ikke det).

Anmeld Citér

19. januar 2017

Aristocats

Derudover tror jeg der ville være større gevinst hos steder som Tivoli, forlystelsesparker mm. end butikker og caféer i forhold til sommerferiejobs. Rengøring er også forholdsvist nemt at finde. 

Anmeld Citér

19. januar 2017

Flødebollen

MummiT skriver:

Tag udgangspunkt i virksomheden - aldrig standard fællesansøgning. Dødkedeligt og fantasiløst. Og tænk over, hvad kan du bidrage med? Hvad kan du gøre for dem

held og lykke

Anmeld Citér

20. januar 2017

Patriark

MummiT skriver:

Start meddin motivation for at søge jobbet. Hvad kan fu tilbyde der matcher jobopslaget. Slut af med at beskrive dig selv i en profesionel kontekst.

Husk at vedlægge et gennemarbejdet CV.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.