Fly-rejse med 2-årig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.250 visninger
8 svar
9 synes godt om
18. januar 2017

Lisette W

Min kæreste skal en del ud og rejse med sit job i år og to af rejserne kan min søn og jeg tage med på. I april er det 10 dage på la Santa og til oktober en måneder i Californien. Vores søn fylder 2 år i slutningen af marts.

Vi taler rigtig meget om hvordan vores søn vil tage rejsen om det er for tidligt at begynde at rejse med ham og hvordan det skal gå ombord på flyet. 

Det er jo af egoistiske grund vi tager af sted og ikke for hans skyld, selvom jeg håber han vil elske at rejse lige så meget som vi gør.

Hvis du har erfaringer med at rejse med små børn som du vil dele er de meget velkommende!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2017

baby_drømme

Min kæreste skal en del ud og rejse med sit job i år og to af rejserne kan min søn og jeg tage med på. I april er det 10 dage på la Santa og til oktober en måneder i Californien. Vores søn fylder 2 år i slutningen af marts.

Vi taler rigtig meget om hvordan vores søn vil tage rejsen om det er for tidligt at begynde at rejse med ham og hvordan det skal gå ombord på flyet. 

Det er jo af egoistiske grund vi tager af sted og ikke for hans skyld, selvom jeg håber han vil elske at rejse lige så meget som vi gør.

Hvis du har erfaringer med at rejse med små børn som du vil dele er de meget velkommende!

Rejste til Thailand med sønnen, der på det tidspunkt var 2 år. Det var en tur på sammenlagt 12 timer i fly, og jeg frygtede hvordan det skulle gå. 

Heldigvis var der tv-skærme i sæderne, så han brugte meget af tiden med film, ellers sov han. Vi havde forskellige bøger og legetøj med ombord, som han også kunne fordrive tiden med og en masse sutter, samt drikke og snacks. 

Rigtig god tur  

Anmeld Citér

18. januar 2017

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Lisette W skriver:

Da min datter var 11 mdr tog vi en uge til Rhodos, og da hun var knap 23 mdr kom hun med mormor og oldemor til tyrkiet. Begge gange klarede hun flyveturene som en champ, og brokkede sig kun meget lidt ved landing. Sørg for at have underholdning med så som puslespil, bøger og tegnegrej, og evt en tablet eller lignende med en film eller 2 på. Og snacks som små pakker rosiner eller kiks. Gå evt et par ture op og ned af gangen hvis det bliver for svært at sidde stille.
Det har i hvert fald sørget for nogle behagelige flyveture med min datter. 

Anmeld Citér

18. januar 2017

EKAB

Profilbillede for EKAB

Ork, ingen problemer! 

Vores barn er 2 år og 3 mdr. Vi har været på Bornholm, Stockholm, Mallorca, Dubai, Paris osv. Massevis af gange. Jeg tror vi har fløjet 10-12 gange med ham. 

Det er så nemt! Om lidt flyver vi til USA. Kan ikke forestille mig det er et problem.

Hav en masse tålmodighed! En iPad fyldt med ynglingstegnefilmen, tusser og papir, et nyt stykke legetøj (uden lyd!!!) som barnet får i flyvet, snacks, dyne og en lille pude og max hygge. 

Undgå så vidt muligt en masse lange mellemlandinger. Og husk, træk vejret! Dit barn reagerer hvis du er nervøs

vores dreng plejer at sove efter 1,5 times tid. På turen til Dubai var han vågen i alt i 45 min. Ellers snorksov han.

Anmeld Citér

18. januar 2017

Vivienne

Vores dreng var 22 mdr. da vi rejste til Thailand i 3 uger. Det var hans første flyvetur og vi frygtede den også. Men heldigvis havde vi 3 pladser og han kunne ligge imellem min mand og mig. Han sov igennem næsten hele turen hen og tilbage. Han var helt fascineret af at lande 

Du skal ikke bekymre dig for meget men udnytte muligheden og komme ud og se verden med ham. 

Rigtig god tur 

Anmeld Citér

18. januar 2017

God-mor

Lisette W skriver:

Min datter er 3,7 år og har fløjet 8 gange allerede. Det er simpelthen gået udover alt forventning alle gangene. Bare sørg for at have hans dyne, tablet med gode børnefilm, lidt legetøj, bøger, gode snacks til turen og hans sut/nusseklud/bamse. Så er i godt dækket ind Lyder skønt med de to rejser og go for it. Det er fedt at rejse med børn

Anmeld Citér

18. januar 2017

Mor-til-Alfred

Profilbillede for Mor-til-Alfred
Gravid

Min søn blir 2 år om 1 måned og vi har lige været  2 uger u Mexico.

super tur og flyturene gik uden problemer

Anmeld Citér

19. januar 2017

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Vi bor i udlandet så min knap 2 årige har allerede fløjet over 30 gange. Flere gange har jeg fløjet alene med ham og storesøster på 3 år. 

Min erfaring er at det hvor det går galt er når forældrene ikke har styr på det/ er stressede. 

Tag afsted i god tid alt tager længere tid med en 2 årig. Bevar roen og tænk lidt fremad. Vores må pakke en lille rygsæk de selv bærer og i den er blandt andet en rejsebamse der er et stort hit hver gang den findes frem  husk lidt snacks og det gode humør  

selvfølgelig er det egoistisk men vores 3 årige har altså massere af minder fra rejser hun har været på. Så afsted med jer  

Anmeld Citér

19. januar 2017

Lisette W

Tusind tak for jeres gode råd! 

Vi købe en lille overraskelse han kan få i flyet, og så masser af tegnefilm, sutter, snacks, bøger og dynen

Skønt at så mange kan anbefale at rejse med små børn. Min veninde mente det var meget egoistiske af os og bestemt ikke barnets tav  Denne udmelding satte en masse tanker igang, men alle jeres positive erfaringer har givet mig modtaget igen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.