Hvor længe inden hjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

304 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. januar 2017

Anonym trådstarter

Min mand og jeg har prøvet at blive gravid i 1 år nu. I sommers blev jeg gravid men mistede det i 9. Uge.

Jeg var ved lægen i dag, og spurgte så da jeg alligevel var der, hvor længe der skulle gå før at vi kan få hjælp til det. Han sagde 2 år..... 

Jeg har endometriose og sagde at jeg nu mente at have læst at man kan få hjælp tidligere ved denne sygdom.. Det vidste han ikke, men synes jeg skulle undersøge det? 

Hvor længe ventede i før at i fik hjælp til at blive gravid? 

Jeg synes det er så hårdt at blive ved med at håbe. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2017

MorTilN

Vi blev henvist til hjælp efter 6 mdr da jeg ikke får/meget sjældent får ægløsning(pcos)

Men ellers hedder den normalt efter 1 år ved uforklarlige årsager 

Anmeld Citér

18. januar 2017

tarkoflen

Jeg har endo og vi prøvede slet ikke selv! Det kan, i hvert fald for mig, potientielt gøre sygdommen værre!

Er du tilknyttet en endoklinik så ville jeg ringe til dem

Anmeld Citér

18. januar 2017

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Jeg har endo og vi prøvede slet ikke selv! Det kan, i hvert fald for mig, potientielt gøre sygdommen værre!

Er du tilknyttet en endoklinik så ville jeg ringe til dem

Det er jeg ikke længere. Jeg blev opereret for snart 6 år siden, hvor de fjernede lidt væv og efterfølgende behandling har været p piller med p pille pause hver 3. Måned. Efter op havde jeg ikke mange gener af det længere, kun omkring mens. 

Jeg ville ikke have hormon behandling,selvom at de virkelig gerne ville have at jeg skulle. Så tror snart det er 4 år siden jeg har været tilknyttet, fordi jeg ikke synes det var så slemt mere.

Det skal dog også lige siges at det kun er let endo de konstaterede dengang. 

Men efter min abort har jeg haft mange smerter op til og under mens igen.

Men tror jeg vil bede min læge henvise mig igen i løbet af de næste par måneder. Så må der da kunne komme gang i tingene 

Anmeld Citér

18. januar 2017

tarkoflen

Anonym skriver:

Det er jeg ikke længere. Jeg blev opereret for snart 6 år siden, hvor de fjernede lidt væv og efterfølgende behandling har været p piller med p pille pause hver 3. Måned. Efter op havde jeg ikke mange gener af det længere, kun omkring mens. 

Jeg ville ikke have hormon behandling,selvom at de virkelig gerne ville have at jeg skulle. Så tror snart det er 4 år siden jeg har været tilknyttet, fordi jeg ikke synes det var så slemt mere.

Det skal dog også lige siges at det kun er let endo de konstaterede dengang. 

Men efter min abort har jeg haft mange smerter op til og under mens igen.

Men tror jeg vil bede min læge henvise mig igen i løbet af de næste par måneder. Så må der da kunne komme gang i tingene 

Jeg var heller ikke som sådan knyttet til til Skejby, men havde fået besked på at kontakte dem, når jeg gerne ville være gravid, så de kunne sætte mig i kunstig overgangsalder i en periode for at få helt ro på endoen før vi gik i gang med projekt baby, da jeg kom blev jeg sat i kunstig overgangsalder og efterfølgende henvist direkte til klinikken. Jeg har heller ikke svær endo. 

Hvis din læge ikke siger god for en henvisning nu ville jeg ikke tøve med at kontakte afdelingen især når du har fået flere gener efter din abort. 

Det er jo bevist at vi har sværere ved at blive gravide, så efter min mening har du været mere end tålmodig

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.