Hjælp til gave til svagt seende.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.670 visninger
11 svar
0 synes godt om
5. oktober 2009

Jules

Min mormor er helt blind på sit ene øje og det andet har hun fået en blodsprængning i i det andet... Og det er desværre ikke blevet bedre i løbet af de sidste par måneder som håbet.
Jeg plejer jo at give hende billeder af Viktor i julegave men det kan hun jo desværre ikke få glæde af nu

Nogen der har ideer til hvad jeg så kan give hende???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2009

oo

Sørens mor var næsten helt blind og hun ELSKEDE at læse, så hun fik en masse lydbøger og en hel masse god musik, som hun virkelig nød at lytte til indtil hendes død

men i forhold til en gave fra knægten, så ved jeg skismer ikke...

Anmeld

5. oktober 2009

Vingummien

Hvad med et lyd klip af ham? Det vil da smelte et hjerte med hans grin osv? Var da en ide

Anmeld

5. oktober 2009

Jules

suanne85 skriver:

Hvad med et lyd klip af ham? Det vil da smelte et hjerte med hans grin osv? Var da en ide

Det var da en god ide... Men min mormor har kun en radio En gammel gammel en....

Anmeld

5. oktober 2009

Jules

Tjuhl skriver:

Sørens mor var næsten helt blind og hun ELSKEDE at læse, så hun fik en masse lydbøger og en hel masse god musik, som hun virkelig nød at lytte til indtil hendes død

men i forhold til en gave fra knægten, så ved jeg skismer ikke...

Hun har kun en radio fra oldtiden...Hehe. Ellers havde det da været en fantastisk ide... Måske jeg skulle snakke med min søster om at give hende en ny.

Anmeld

5. oktober 2009

Vingummien

Jules skriver:

Det var da en god ide... Men min mormor har kun en radio En gammel gammel en....

Jamen ved du hvad så giv hende en lille ghettoblaster sammen med den. Cden koster jo ikke det vilde. Gav min bedstemor sådan en radio engang og hun blev bare super glad

Anmeld

5. oktober 2009

Jules

suanne85 skriver:

Jamen ved du hvad så giv hende en lille ghettoblaster sammen med den. Cden koster jo ikke det vilde. Gav min bedstemor sådan en radio engang og hun blev bare super glad

Så er der jo et nyt problem med det...
Hun kan ikke ringe fordi hun ikke kan se tasterne på telefonen... Og hun kan knap nok finde ud af at skifte kanal på fjernbetjeningen...
Så får jeg da aldrig hende lært at sætte en cd i.... Og få den til at spille....

Anmeld

5. oktober 2009

anna-jonas

Hun skal da have hjælpemidler igennem jeres kommune. Få en visitator ud til hende, så hun kan få tlf. i brug igen.........................og fjernbetjeningen.

Hvad med en tot hår af Viktors hår??

Knus MEtte

Anmeld

5. oktober 2009

Jules

Anna-jonas skriver:

Hun skal da have hjælpemidler igennem jeres kommune. Få en visitator ud til hende, så hun kan få tlf. i brug igen.........................og fjernbetjeningen.

Hvad med en tot hår af Viktors hår??

Knus MEtte

Det har de haft ude MANGE gange... mest pågrund af min morfar. Den er hel gal med ham...
Hun har fået rengøringshjælp og en af de telefoner med enorme taster men det kan hun heller ikke se Hun er så stædig.... Hun går bare og venter på at komme til at se igen... Håber de kan gøre noget for hende næste gang hun skal til undersøgelse...
Vi har snakket med hende om plejehjem... Men det nægter hun...
Det er jo lidt meget med et 250 kvm hus og 150 kvm have når der ingen er til at passe det....
Men kan jo godt forstå hun ikke vil forlade det... Men det nytter jo bare ikke rigtig noget

Anmeld

5. oktober 2009

Tynen

Min mormor på 90 er næsten blind, men hun har fået meget glæde af en ghettoblaster.

Vi har brugt en limpistol til at sætte "prikker" på de knapper hun skal bruge til at høre cder på (En prik på play, 2 prikker på stop fx.)

Man kan få en ghettoblaster til ingen penge idag og lydbøgerne koster vist fra 79kr. i Bilka (Eller var det 179??    )

Bare en ide fra en der kender problematikken

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.