Pinlige tanker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.365 visninger
19 svar
18 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. januar 2017

Anonym trådstarter

Hej piger 

Jeg har tænkt over noget en del, som gør mig nervøs ift. min kommende fødsel. 

Man siger at 2. Gang går hurtigere end første. 

Det der gør mig nervøs er, at jeg er bange for at jeg ikke når at få den der sprøjte, som gør at jeg kommer af med afføring inden jeg føder. 

Også fordi jeg er meget forstoppet og tror at jeg sprækker hvis jeg kommer af med afføringen under fødslen. Jeg lider af hæmorider også 

ved første fødsel havde jeg samme problemer, men den varede 30 timer, så jeg nåede at komme af med det hele vha. sprøjten. 

Hvad er jeres erfaringer? Man kan svare anonymt. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2017

Bak

Anonym skriver:

Hej piger 

Det der gør mig nervøs er, at jeg er bange for at jeg ikke når at få den der sprøjte, som gør at jeg kommer af med afføring inden jeg føder. 

Også fordi jeg er meget forstoppet og tror at jeg sprækker hvis jeg kommer af med afføringen under fødslen. Jeg lider af hæmorider også 

ved første fødsel havde jeg samme problemer, men den varede 30 timer, så jeg nåede at komme af med det hele vha. sprøjten. 

Hvis første fødsel tog 30 timer ville jeg slet ikke være bekymret her anden gang. Det springer jo ikke fra 30 timer til 2...

tag det roligt, du vil sikkert sagtens kunne nå at få en klyx.

Jeg fødte på 2 timer anden gang og nåede ikke et klyx. Der kom en smule afføring ud, men jordemødrene håndterer det super professionelt, så det skal du slet ikke bekymre dig om. 

Tal evt med din jordemoder om din frygt, er sikker på, hun kan mane den til jorden

Anmeld Citér

17. januar 2017

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Ved min anden fødsel havde jeg et relativt stort uheld - på vores helt nyslebne stuegulv (hjemmefødsel), som jeg lige havde moret mig over, at min mand var så ekstremt omhyggelig med at dække af, men det viste sig jo at være en klog idé! 

Jeg var SÅ ligeglad midt i kampens hede, og både jordemor og min læge var supercool og upåvirkede. Det hører altså jævnligt med - hvor der presses, der klattes. 

Anmeld Citér

17. januar 2017

migxher

Ved min 2. Fødsel kom der en smule ud trods klyx 

Anmeld Citér

17. januar 2017

Anonym

Bak skriver:

Hvis første fødsel tog 30 timer ville jeg slet ikke være bekymret her anden gang. Det springer jo ikke fra 30 timer til 2...

Jeg fødte på 2 timer anden gang og nåede ikke et klyx. Der kom en smule afføring ud, men jordemødrene håndterer det super professionelt, så det skal du slet ikke bekymre dig om. 

Tal evt med din jordemoder om din frygt, er sikker på, hun kan mane den til jorden

Altså, min første fødsel tog 33 timer første gang, anden gang tog det to timer, tredje gang tog det 12 timer så jeg vil altså mene at det godt kan tage fra 30  timer, til  2

Anmeld Citér

17. januar 2017

MillyMy

Profilbillede for MillyMy

Du kan faktisk købe på apoteket, og have klar derhjemme - Så tager man det selv, og skal ikke vente til man kommer på hospitalet, og måske være bange for ikke at nå det 

Anmeld Citér

17. januar 2017

lineog4

Ved min 2. Fødsel nåede de at give klyx da jeg kom fødegangen og jeg fødte 40 minutter efter jeg ankom så du kan næsten selv forestille dig hvad der skete med den klyx - jo jo den hjalp alle steder jeg var. Jeg havde vestorm men prøvede alligevel desperat at tørre op efter mig selv  til sidst vae jeg skide ligeglad... og var kun opmærksom på at føde. 

Anmeld Citér

18. januar 2017

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt
Anonym skriver:

Hej piger 

Som en anden skriver kan du købe en på apoteket du kan bruge hjemme fra. Jeg brugte sådan en ved min tredje fødsel. Og der gik 55 minutter fra første tegn på min fødsel var igang til han var ude.

(Hjemmefødsel og med en lidt panikslagen mand der tog imod mens jordemoderen var på højtaler) 

Så hvis du er bange for ikke at kunne nå det var det måske en idé.  

(PS. Jeg fik det ikke ved min 2. Fødsel og der fik jeg kun en hudafskrabning så behøvede jeg ingen sting. Og igen en Hjemmefødsel og med en panikslagen mor der tog imod og en mand der rente rundt og afdækkede hele huset og en jordmoder + en studerende på højtaler.) 

Anmeld Citér

18. januar 2017

Tystys14

Bak skriver:

Min først varede 48+ timer, og anden fødsel tog kun halvanden time fra første ve.  Så det kan altså godt springe meget i forskel. 

Anmeld Citér

18. januar 2017

Anonym

Jeg købte det også på apoteket og tog det som det første da veerne begyndte. Nåede at få igen på hospitalet. For mig var det også vigtigt at tanken om "uheld" ikke skulle fylde under fødslen. 

Men som de andre siger: hvis uheldet skulle være ude, så tror jeg slet ikke at man ænser det ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.