Mors nye kæreste bestemmer for meget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.080 visninger
9 svar
28 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. januar 2017

Anonym trådstarter

Hej.

Jeg ved ikke om det her er det rigtige sted at skrive, men jeg håber at I kan hjælpe mig alligevel.

Jeg hedder Amalie og er 15 år og jeg har en storebror på 18 år og en lillebror på 13 år. Mine forældre har været skilt siden jeg var tre år. Det har altid fungeret rigtig fint og mine forældre har altid været gode venner.

Begge mine forældre fik en ny kæreste et par år efter de var gået fra hinanden. Min mor gik fra sin ekskæreste for halvandet år siden. Hendes ekskæreste fik rodet sig ud af alt muligt dumt så det gik ikke længere med dem.

Min mor har fået en ny kæreste igen. De har været kærester i et år og min mors kæreste flyttede ind hos os for et halvt år siden.

Min mor er sygeplejerske så hun har ofte nattevagter. Indtil vi (mine brødre og jeg) var klar til at sove alene, sov vi hos vores far da vores mor havde nattevagter. Nu sover vi bare alene og det fungere rigtig fint. 

Det der er problemet er at min mors kæreste tror vi er små børn og han laver om på ALLE vores "gamle" regler. Fx plejer jeg at skal børste tænder osv kl 21.45 og jeg skal lægge mig til at sove 22.30 senest. Når min mor er på nattevagt tvinger min mors kæreste mig til at gøre mig klar til gå i seng kl 20.30. Jeg prøver virkelig at sige på en pæn måde at jeg plejer at gå i seng ved ti-tiden, men han ignorerer det bare. Det er på præcis samme måde med min lillebror. 

Så har jeg og min mor og far haft en aftale om at jeg senest må tage hjem fra mine veninder kl 20. Nogle gange sover jeg hos mine veninder hvis vi fx har nogle lektier som vi skal have lavet. Det er mine forældre helt okay med. Det er min mors kæreste bare ikke. Jeg skal tage hjem fra mine venner ALLERsenest kl 17 og jeg må ikke sove hos dem.

Jeg kan komme med mange flere eksempler på hvad han mere bestemmer.

Jeg har talt med en af mine vennner om det og hun synes jeg skal sige alt det her til min mor. Min lillebror og jeg har også talt om at sige det, men min mor er simpelthen så glad for sin kæreste så vi synes det er synd at skulle ødelægge det for hende. Min mors kæreste er en ulv i forklæder. Når han er sammen med min mor opfører han sig virkelig sødt, men når hun ikke er der er han helt anderledes.

Jeg er ved at være så desperat, jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre. Min storebror er lige rejst til Afrika så han kan ikke hjælpe med så meget. 

Det blev meget langt, så tak til jer der læste så langt <3

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2017

Anonym

Jeg synes helt klart du skal sætte dig ned og snakke med din mor om det. 

Din mor ved jo ikke hvordan han er når hun ikke er der hvis i børn ikke fortæller hende det. 

Alt muligt held og lykke 

Anmeld Citér

17. januar 2017

Muhmi

Gør din mor opmærksom på problemet og alliér dig med din lillebror omkring det.. Jeg tænker hun nemmere stoler på at der er et reelt problem hvis I faktisk begge to åbner munden, end hvis det bare er dig selv.. Det er ikke sjovt og det er rigtig træls som 15 årig at skulle behandles som et barn igen. Men hvis du vil have det til at stoppe må du prøve at sige det til hende.. Og ikke som et angreb på ham, men sig det stille og roligt at der altså er sket nogle forandringer efter han er flyttet ind og I altså ikke synes det er fair at I skal behandles som små børn når I begge er så store

Anmeld Citér

17. januar 2017

Kay

hvis jeg var mor i denne situation ville jeg virkelig gerne vide hvad mine store børn havde at sige, og deres oplevelse af tingene.  

i er jeres mors kød og blod, og jeg ville som mor virkelig være ked af ikke at havde fået at vide at jeg var kærester med "en ulv i fåreklæder" 

jeg syntes dig og din lillebror skal holde "familie møde" med din mor og fortælle hende hvordan i oplever tingene når hun ikke er hjemme så hun kan snakke med sin kæreste om tingene. hvis man ikke får sagt tingene kan man ikke forvente at det bliver bedre 

Anmeld Citér

17. januar 2017

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Du er nødt til at snakke med din mor. Hvis du synes det er svært så snak med din far måske han kan hjælpe hvis de har et ok forhold. 

Din mor skal selvfølgelig vide hvad der foregår når hun ikke er hjemme. Det er ALDRIG et barns opgave at tage hensyn til sin mor på den måde. 

Men hvis din mor accepterer hendes nye kærestes regler er i jo nødt til at sætte jer ned og snakke om det. Du er dog så stor at i bør kunne snakke fornuftigt sammen. Måske er hendes kæreste nervøs over SU er senere ude end kl 17 når han har ansvaret eller måske skyldes det noget helt andet. 

Men snak stille og roligt med din mor og/eller far

Anmeld Citér

17. januar 2017

Panther

Profilbillede for Panther

Jeg er enig med de andre i, at du skal snakke med din mor om det.

Og så må jeg lige sige, at følgende sætning har reddet min aften:

"Min mors kæreste er en ulv i forklæder."

Det er ikke(!) for at rette fejl, men det er simpelthen den sjoveste fejlfortolkning af en vending, jeg nogensinde har hørt! 

Anmeld Citér

18. januar 2017

Pikku Myy

Jeg synes, lige som de andre, at du bliver nødt til at snakke med din mor. Jeg hører at du er bange for at komme imellem din mor og hendes kæreste. Hvad med, i respekten for deres forhold, at indkalde til et familiemøde med jer alle fire, og så fortælle at du har svært ved at navigere i de forskellige regler du får udstukket fra dine forældre og fra kæresten.

Anmeld Citér

18. januar 2017

Frk.S

Du skal da helt klart tale med din mor om det. 

Det er ikke rimeligt at han går ind og blander sig i den slags, og det er lidt bekymrende at han ændrer karakter når jeres mor ikke er hjemme. Han kender jo tydeligvis godt jeres regler og følger dem når jeres mor er hjemme. 

Anmeld Citér

18. januar 2017

Rauw

Fortæl din mor om det. Det er da ikke til at holde ud! Hvis du var min datter ville jeg gerne havde det at vide så jeg kunne sætte min kæreste på plads. Han skulle på ingen måde bestemme over min næsten voksne datter. 

Anmeld Citér

18. januar 2017

Anonym

Du skriver du ikke vil ødelægge noget for din mor.

Men så lever hun jo på en løgn. Hvis han virkelig er en ulv i fåreklæder så skal I da netop fortælle det så mor har en reel chance for at bedømme om hun stadig vil arbejde på forholdet.

Dig og din bror skal sætte jer ned sammen og så skal I skrive ned hvad I mener problemet er. Prøv ikke at gøre det tile t angreb, men hold den på jeres egne følelser. eks. det gør os ked af det når ... laver om på vores aftaler og regler og vi føler os ikke set som store teenager men som små børn.

Det gør os ked af det at ... ikke lytter til os og vi føler han er en anden når du ikke er her mor osv.

når I så har skrevet det ned så beder i mor om et møde kun jer 3. Og så fortæller I mor hvordan I har det og hvorfor I er så kede at situationen. 

Jeg syntes I skal gå langt for at kunne enes med mors nye kæreste og få det til at fungere. Men går det helt galt og bliver det slet ikke bedre efter noget tid ( ja ting tager tid) så må I jo overveje om I hellere skal være hos jeres far når mor ikke er hjemme. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.