Hej.
Jeg ved ikke om det her er det rigtige sted at skrive, men jeg håber at I kan hjælpe mig alligevel.
Jeg hedder Amalie og er 15 år og jeg har en storebror på 18 år og en lillebror på 13 år. Mine forældre har været skilt siden jeg var tre år. Det har altid fungeret rigtig fint og mine forældre har altid været gode venner.
Begge mine forældre fik en ny kæreste et par år efter de var gået fra hinanden. Min mor gik fra sin ekskæreste for halvandet år siden. Hendes ekskæreste fik rodet sig ud af alt muligt dumt så det gik ikke længere med dem.
Min mor har fået en ny kæreste igen. De har været kærester i et år og min mors kæreste flyttede ind hos os for et halvt år siden.
Min mor er sygeplejerske så hun har ofte nattevagter. Indtil vi (mine brødre og jeg) var klar til at sove alene, sov vi hos vores far da vores mor havde nattevagter. Nu sover vi bare alene og det fungere rigtig fint.
Det der er problemet er at min mors kæreste tror vi er små børn og han laver om på ALLE vores "gamle" regler. Fx plejer jeg at skal børste tænder osv kl 21.45 og jeg skal lægge mig til at sove 22.30 senest. Når min mor er på nattevagt tvinger min mors kæreste mig til at gøre mig klar til gå i seng kl 20.30. Jeg prøver virkelig at sige på en pæn måde at jeg plejer at gå i seng ved ti-tiden, men han ignorerer det bare. Det er på præcis samme måde med min lillebror.
Så har jeg og min mor og far haft en aftale om at jeg senest må tage hjem fra mine veninder kl 20. Nogle gange sover jeg hos mine veninder hvis vi fx har nogle lektier som vi skal have lavet. Det er mine forældre helt okay med. Det er min mors kæreste bare ikke. Jeg skal tage hjem fra mine venner ALLERsenest kl 17 og jeg må ikke sove hos dem.
Jeg kan komme med mange flere eksempler på hvad han mere bestemmer.
Jeg har talt med en af mine vennner om det og hun synes jeg skal sige alt det her til min mor. Min lillebror og jeg har også talt om at sige det, men min mor er simpelthen så glad for sin kæreste så vi synes det er synd at skulle ødelægge det for hende. Min mors kæreste er en ulv i forklæder. Når han er sammen med min mor opfører han sig virkelig sødt, men når hun ikke er der er han helt anderledes.
Jeg er ved at være så desperat, jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre. Min storebror er lige rejst til Afrika så han kan ikke hjælpe med så meget.
Det blev meget langt, så tak til jer der læste så langt <3