3. gangs fødende.. 3 cm åben?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

921 visninger
7 svar
1 synes godt om
17. januar 2017

Muhmi

Ja, jeg var så ved jordemoder i dag og hun skulle lige tjekke mig for en god ordens skyld.. Hun siger så at jeg er 3 cm åben men at jeg stadig har ok med livmoderhals tilbage... Men at dette også var meget normalt for 3. Gangs fødende..

Hun syntes dog selv at min dårlige mavse og det at jeg bare var begyndt at få totalt meget overskud til at være vågen var et rigtig godt tegn på at tingene nok snart gik i gang...

Har dog også fået tiltagende plukkeveer i løbet af dagen, men det kom sig dog af at jeg fik en opringning fra børnehaven om at min store søn var faldet på en pind der sad opad i den frosne jord, med øjet først... (Heldigvis "kun" et sår på hornhinden og han skal have klap på i dag og i morgen)
Men nu hvor vi er kommet hjem så tænker jeg at de jo nok går i sig selv igen, fordi jeg igen kan slappe lidt af..

Har egentlig ikke så mange spørgsmål andet end, hvor mange af jer der har oplevet at være 3 cm åben uden at der skete noget?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2017

Meyer

Profilbillede for Meyer

Fra jeg var to finger åben og regelmæssige pluk veer gik der tre dag så havde jeg født. Held og lykke med den forestående fødsel 

Anmeld Citér

17. januar 2017

Muhmi

Meyer skriver:

Fra jeg var to finger åben og regelmæssige pluk veer gik der tre dag så havde jeg født. Held og lykke med den forestående fødsel 

Uha, det lyder da dejligt  

Anmeld Citér

18. januar 2017

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Ved nr 4 var jeg 3 cm åben og ingen livmoderhals i 37+5,men ingen tegn på snarlig fødsel.

Så var jeg ikke blevet sat i gang,vil jeg skyde på jeh var gået helt til termin.

Anmeld Citér

18. januar 2017

Muhmi

Ved nr 4 var jeg 3 cm åben og ingen livmoderhals i 37+5,men ingen tegn på snarlig fødsel.

Så var jeg ikke blevet sat i gang,vil jeg skyde på jeh var gået helt til termin.

Sjovt at man kan være så meget åben med nummer 3/4 uden at der sker noget, men at man med nr. 1 skal blive på hospitalet når man er 3 cm åben Jeg tænker bare sådan, infektion og sådan, men det sker åbenbart ikke når man er så "løs" dernede, som min jordemoder så pænt fik det sagt 

Anmeld Citér

19. januar 2017

Mortilsnart4

Med nr 2,3og 4 var jeg 3 cm åben i 3 uger og lang livmoderhalsbfør jeg gik i fødsel men da det så startede gik det os stærkt 3 timer i alt ved 2 barn

2 timer ialt ved 3 barn

4 barn endte i akut kejsersnit veerne stoppede da jeg var 5 cm åben de så først hun lagde med måsen ned af da jeg ankom til Fg med vandafgang 4 cm åben 

Anmeld Citér

19. januar 2017

Muhmi

Mortilsnart4 skriver:

Med nr 2,3og 4 var jeg 3 cm åben i 3 uger og lang livmoderhalsbfør jeg gik i fødsel men da det så startede gik det os stærkt 3 timer i alt ved 2 barn

2 timer ialt ved 3 barn

4 barn endte i akut kejsersnit veerne stoppede da jeg var 5 cm åben de så først hun lagde med måsen ned af da jeg ankom til Fg med vandafgang 4 cm åben 

Vildt, det er jo gået mega stærkt

Fik du så sådan vestorm eller bare ganske almindelige veer da du endelig gik i gang? Vil gerne kunne regne med hvor meget tid jeg har, da jeg har en time til hospitalet

Anmeld Citér

20. januar 2017

Mortilsnart4

Muhmi skriver:

Vildt, det er jo gået mega stærkt

Fik du så sådan vestorm eller bare ganske almindelige veer da du endelig gik i gang? Vil gerne kunne regne med hvor meget tid jeg har, da jeg har en time til hospitalet

Vestorm så vil råde dig til at ring med det samme du får veer �� 

Med mit 1 barn ventede jeg for længe jeg var 9 cm åben da jeg kom fødte 10 min efter ankomst

4 timer fra 1 ve til hun var ude 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.