Rådighedsbeløb enlig med 2 børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.600 visninger
10 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. januar 2017

Anonym trådstarter

Jeg er blevet alene og har 2 børn på 3 og knap 5 år

jeg er under uddannelse og har 4000 tilbage når alt er betalt (børnepenge og bidrag osv er regner med i budgettet da jeg kommer til og bo dyrt)

Hvad bruger i på husholdning og mad på en mdr? Og søger gerne råd og fif til at sparer rigtig godt på dén konto? 

Pft 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2017

LeneKE

Hejsa

Vi er 2 voksne og en dreng på 5 år og hveranden weekend er vi yderligere to - to teenagedrenge på 13 og 16 år.

Vi hæver, i starten af måneden, 4000 kr og ligger 1000 kroner i 4 kuverter (5000 til 5 kuverter hvis der er 5 uger). Så laver vi en madplan hver eneste søndag og handler i Lidl om søndagen til hele den kommende uge.

Vi overholder altid budgettet - og er der nogle penge til overs gemmer jeg dem i en bøtte, som vi så tager ud og spiser for eller går all in på noget lækkert når alle børnene er hjemme

Det er super nemt og det giver SÅ meget ro at vi ikke skal handle hver dag og finde på hvad vi skal have. Og vi lever sundt og får frugt, grøntsager, kød, rugbrød osv

Mvh Lene

Anmeld Citér

17. januar 2017

Chri9000

Profilbillede for Chri9000

jeg er under uddannelse og har 4000 tilbage når alt er betalt (børnepenge og bidrag osv er regner med i budgettet da jeg kommer til og bo dyrt)

Hvad bruger i på husholdning og mad på en mdr? Og søger gerne råd og fif til at sparer rigtig godt på dén konto? 

Pft 

Jeg er enlig med 1barn på 10 år og ligeledes studerende. Jeg bruger ca 1400kr (som jeg hæver hver måned) på mad og sparer 1000kr op, resten går til fornøjelser og gaver etc..

Jeg handler som regel i fakta, da den ligger tættest på og køber kød i "store" mængder fx 3kg oksefars og fryser ned i mindre portioner..

Anmeld Citér

17. januar 2017

Anonym

Anonym skriver:

Pft 

Jeg har to børn og er enlig. Jeg bruger 6000-8000 kr. på husholdning.

Anmeld Citér

17. januar 2017

Anonym

Vi er min mand og jeg og 2 børn på henholdsvis 6 og 8 år. 

Vi laver madplan hver fredag og handler ind til en hel uge ad gangen. Vi bruger et sted mellem 400-700kr. og ugen. Det er inkl. lækker mad og rødvin til weekenden. 

Dog kan vi da godt finde på at fråse lidt mere og købe ekstra dyrt kød. Men altså, hvis mangler ikke penge. 

Vi er begge madentusiaster og går meget ind for stop madspild, hvilket gør at vi stort set aldrig smider mad ud. Det meste bliver udnyttet og genanvendt, men på nye måder, så vi selvfølgelig ikke spiser pasta og kødsovs 5 dage i træk. 

Anmeld Citér

17. januar 2017

årgang84

Profilbillede for årgang84

Er der ikke en App der hedder madglad på su budget eller ligende?  Kunne evt være en ide. 

4000 lyder fornuftigt. Brugte førhen på 2 voksne 2000 og det var inkluderet vaskekort. Og plads til hygge 500 kr i en konvolut pr uge. Når der så var noget til overs x 2 uger var det til en hygge. 

men er det inkluderet transport?  Eller lægger det i dit faste budget 

Anmeld Citér

17. januar 2017

Zelinasmor

Vi er 2 voksne og 2 børn. Vi bruger 4000 på mad og diverse. Herfra også hvis vi tager ud og spiser. Laver hverken madplan eller handler sjældent. Går i Rema næsten hver dag og det løber fint rundt. Ud af de 4000kr bliver der også købt bleer og modermælkserstatning som jo er relativt dyrt 

Anmeld Citér

23. januar 2017

Anonym trådstarter

årgang84 skriver:

Er der ikke en App der hedder madglad på su budget eller ligende?  Kunne evt være en ide. 

4000 lyder fornuftigt. Brugte førhen på 2 voksne 2000 og det var inkluderet vaskekort. Og plads til hygge 500 kr i en konvolut pr uge. Når der så var noget til overs x 2 uger var det til en hygge. 

men er det inkluderet transport?  Eller lægger det i dit faste budget 

Transport er i budgettet , så det er kun til mad og diverse (husholdning)

Anmeld Citér

23. januar 2017

Anonym trådstarter

Tusinde tak for jeres svar og råd vil da lige tjekke den app ud 

Anmeld Citér

23. januar 2017

anna111

Profilbillede for anna111
Anonym skriver:

Tusinde tak for jeres svar og råd vil da lige tjekke den app ud 

Vi er 2 voksne og 2 ble børn og vi bruger 2400 kr på mad og alt husholdning og bleer  

Vi laver mad liste og handler alt ind en gang om ugen så vi deler  det op i 600 kr per uge og vi har stort set altid penge tilbage 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.