Det der med at svare...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.419 visninger
4 svar
1 synes godt om
16. januar 2017

Lilleguldklump

Jeg skriver egentlig for at få lidt øjne på det, og hvad andre selv gør :-) 

har en sød skøn kæreste, men som har store problemer når det kommer til at svare! Ikke kun mig, men alle. Ignorere venners opkald, SMS eller lign, og også meget tit mine beskeder..

i starten bed jeg det lidt i mig, så begyndte jeg at åbne op og bare stille sige det altså kunne være dejligt med svar. det blevet så meget bedre, men han gør det stadig "tit". Oftest åbner han beskeder og lukker dem så igen, og efter et år med det, så kan det altså på en dårlig dag få mit p*s i kog 

nu det blevet til at hvis jeg skriver en sød besked og han ikke svarer, men har set den og er online (vel og mærket altså kun hvis der går et par timer, det ikke fordi jeg forventer svar med det samme ), så kan jeg finde på at skrive "når men godt at høre du også hyggede dig igår skat!"

Så går der to sekunder og så kan han svarer 

det var selvfølgelig et af de hyggeligt eksempler men noget gange kan man godt føle sig trådt på, når han igen igen ignorerer en 

jeg VED det ikke er personligt, og er derfor blevet bedre til ikke at tage det så tungt. Men sidder nu i eksamens periode og er lidt touchy touchy i mit humør  Hihi.. vil bare heller ikke være den mega ulidelige kæreste der går alt for meget op i det med at svare, men forstår pludselig hvorfor mine forældre  blev så irriteret når man ikke svarede 

når men hvordan løser folk sådan noget? Så det ikke er en større ting end nødvendigt. Er det bare at sige pyt?  Er mega nysgerrig!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2017

Babilooo

Jeg går ikke ud fra at der er manglende interesse for venner, familie eller dig. 

Du kan jo stille og roligt når der kommer en ny episode, fortælle ham:

1) hvad du ser - har observeret. Gerne så konkret som muligt. Dvs.. I mandags da.... 

2) hvad det gør ved dig...? Hvilken følelse: en følelse af at blive ignoreret. 

3) give et bud på et alternativ. Hvad kunne være en anden og bedre måde at håndtere sms'er osv fra andre 

Men hvis han er på arbejde og sidder i møde og du ikke er travlt beskæftiget . .. så kan du nok heller ikke forvente svar med det samme. Problemet er blot at man i dag kan se når folk har tjekket en besked. Det betyder bare ikke ag de har tid til at svare.

Anmeld Citér

16. januar 2017

Mortilah

Jeg sender ofte beskeder eller fotos til min mand.. af hvor vi er, børnene osv. Jeg får stort set aldrig svar. Han er bare ik typen der skriver sms'er.. det er ok! Jeg har vænnet mig til det..:-)

Anmeld Citér

16. januar 2017

drabo

Profilbillede for drabo

Det er altså bare ikke alle, der er til det der med at sidde og sende søde sms'er og beskeder konstant.

Personligt sender jeg meget sjældent sms'er ikke indeholder et decideret spørgsmål eller som er en invitation til noget.

Det der med at chatte over sms eller andet siger mig intet - og der kan nemt gå timer, hvor jeg ikke tjekker min telefon for beskeder, og hvis afsenderen ikke kræver et svar så kan jeg sagtens glemme at svare tilbage. Jeg får næsten helt stress over hvor mange, der svarer en sms indenfor 30 minutter.

Jeg tænker, at i må finde en løsning i begge kan leve med, men altså det er bare ikke alle der er sådan på eller har det behov. Men dermed ikke være sagt, at i ikke skal finde et kompromis. Det kan være han lover at svare dig senest om aftenen, når han er kommet hjem fra arbejde og du så lover ikke at forvente mere end et svar om dagen, medmindre det er svar på specifikke spørgsmål - som hvornår kommer du eller andet i den stil.

Anmeld Citér

16. januar 2017

Rauw

Altså hvis det er sådan han er, og du faldt for ham anyway, så tænker jeg at det er meget strengt at ville ændre ham nu og "løse problemet" men der er intet problem. Du har fundet dig en kæreste der ikke gider skrive sms'er. End of story.

Hvordan ville du selv ha det hvis han kom og sagde, det der problem du har med at skrive til mig om ikke vigtige ting, hvordan løser vi det så du lader være med at forvente at jeg svare ? I er forskellige. Det er ikke et punkt hvor i skal ændre jer. I skal acceptere hinanden. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.