Anonym skriver:
må det gamle el selskab godt lukke for strømmen når man er i et nyt el selskab ? Håber i kan hjælpe. Det er en indviklet historie men kort fortalt: er gået fra min eks for noget tid siden og der stammer den gamle strøm regning fra da jeg flyttet i eget hus skiftet jeg el selskab og min Eks sagde han nok skulle sørge for den strøm regning har pt ik lige råd til betale den og de vil ikke indgå en betalings aftale.... da der åbentbart er sent en del rykkere ud uden min viden. Det står i mit navn men er sent til min gamle bopæl...
Hvis i begge er i nye selskaber kan det gamle jo ikke lukke dem. Men hvor om alting er, så skylder i nogle penge og i skal sikkert regne med at komme i RKI og/eller blive kontaktet af fodgen.
Det nye selskab....når de finder ud af at i allerede har en ubetalt regning ved et el selskab , så kan de kræve at I betaler forud, så de er sikker på at de får deres penge jo.
Derudover: skulle strømmen blive lukket, så har selskabet pligt til at underrette kommunen da der er børn i hjemmet.
Tag en snak med jeres bank eller noget familie og få den sag ud af verden med det samme.
Anmeld
Citér