Ørebetændelse igår, kan ikke høre idag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

721 visninger
8 svar
5 synes godt om
15. januar 2017

AogA

Hej med jer 

Min søde dreng på 4 år har altid haft tendens til øreinfektioner, og har haft dræn mange gange i sit liv. Vi har derfor ret meget erfaring med alt inden for mellemørebetændelse, væske i ørerne og andre ørerelateret ting  Men idag har vi så et problem som vi ikke har prøvet før..

Igår stoppede min drengs øre til hvilket det gør engang imellem på grund af meget ørevoks. Han fik derfor feber, og havde voldsomme øresmerter. Jeg rensede det efter alle forskrifter, og gav ham Panodil om aftenen så han kunne få sovet lidt. Her til morgen er "proppen" går løs, og væske og tykt gult slim er løbet fra ørerne. Feberen og smerterne er væk, og han er glad igen. Men idag kan han slet ikke høre på det ene øre? Han reagerer ikke hvis man snakker til ham i normalt stemmeleje, og hvis man snakker lidt højere til ham, kan han ikke lokalisere hvor lyden kommer fra (jeg kan for eksempel sidde ved siden af ham i sofaen, og sige noget til ham, og så vender han sig om, fordi han tror jeg står bag ved ham). Kan der være sket en skade han øre, og bør vi kontakte en læge? Han siger selv at det føles som om at lyden ikke kan komme ind i hans højre øre

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2017

esioul

AogA skriver:

Hej med jer 

Min søde dreng på 4 år har altid haft tendens til øreinfektioner, og har haft dræn mange gange i sit liv. Vi har derfor ret meget erfaring med alt inden for mellemørebetændelse, væske i ørerne og andre ørerelateret ting  Men idag har vi så et problem som vi ikke har prøvet før..

Igår stoppede min drengs øre til hvilket det gør engang imellem på grund af meget ørevoks. Han fik derfor feber, og havde voldsomme øresmerter. Jeg rensede det efter alle forskrifter, og gav ham Panodil om aftenen så han kunne få sovet lidt. Her til morgen er "proppen" går løs, og væske og tykt gult slim er løbet fra ørerne. Feberen og smerterne er væk, og han er glad igen. Men idag kan han slet ikke høre på det ene øre? Han reagerer ikke hvis man snakker til ham i normalt stemmeleje, og hvis man snakker lidt højere til ham, kan han ikke lokalisere hvor lyden kommer fra (jeg kan for eksempel sidde ved siden af ham i sofaen, og sige noget til ham, og så vender han sig om, fordi han tror jeg står bag ved ham). Kan der være sket en skade han øre, og bør vi kontakte en læge? Han siger selv at det føles som om at lyden ikke kan komme ind i hans højre øre

En jeg kender har fået nedsat hørelse pga gentagne øreproblemer. Jeg ville kontakte lægen imorgen 

Anmeld Citér

15. januar 2017

Umut

Det kan også være trommehinden der gået hul så det skal en tur til ørelæge med ham...

Anmeld Citér

15. januar 2017

Abracadabra

AogA skriver:

Hej med jer 

Jeg tror ikke, at dit barns øre er stoppet til pga ørevoks og feberen er kommet på den måde. Jeg tror, at dit barn har haft mellemørebetændelse, trommehinden er nu sprunget, derfor kan han ikke høre.

Af sted til ørelæge i næste uge.

Anmeld Citér

15. januar 2017

EKAB

Profilbillede for EKAB
Abracadabra skriver:

Jeg tror ikke, at dit barns øre er stoppet til pga ørevoks og feberen er kommet på den måde. Jeg tror, at dit barn har haft mellemørebetændelse, trommehinden er nu sprunget, derfor kan han ikke høre.

Af sted til ørelæge i næste uge.

Helt enig. 

Trommehinden er sprunget efter en MØB. 

Det har intet med ørevoks at gøre.

Anmeld Citér

15. januar 2017

AogA

Tak for svar  Vi vil opsøge hans ørelæge i næste uge. Så vidt jeg kan læse mig til så heler en sprunget trommehinde af sig selv, og giver sjælendt varig hørenedsættelse, men vi må lige tjekke op på det med ørelægen 

Anmeld Citér

15. januar 2017

AogA

EBK skriver:

Helt enig. 

Trommehinden er sprunget efter en MØB. 

Det har intet med ørevoks at gøre.

Jeg har nok fået formuleret mig forkert  Ved godt at det har været mellemørebetændelse, men min søn får det som regel fordi hans dræn/hans øregang stopper til med ørevoks, og derved mister drænene deres effekt. Vi er af hans ørelæge blevet vejledt til at prøve at fjerne dette voks med øreskyldning før vi kontakter læge, da hans symptomer som regel går over når klumpen af ørevoks kommer ud (hans symptomer varer som regel maks. 12 timer) Denne gang er det så åbenbart ikke lykkes, så ja det er nok hans trommehinde der har sprunget  

Anmeld Citér

15. januar 2017

Karina84

AogA skriver:

Tak for svar  Vi vil opsøge hans ørelæge i næste uge. Så vidt jeg kan læse mig til så heler en sprunget trommehinde af sig selv, og giver sjælendt varig hørenedsættelse, men vi må lige tjekke op på det med ørelægen 

Vil så sige at hvis det ikke vokser sammen, så kan de give varigt høretab. Men det afhænger nok også af hvor gammel barnet er da det skete.

Min mand fik for et par år siden lappet hans hul, som han fik da han var lille dreng, en 5-6 år og det groede ikke selv sammen. Han havde en hørenedsættelse og især når det blæste gjorde det rigtig ondt.

Anmeld Citér

15. januar 2017

Pikku Myy

AogA skriver:

Du skal være forberedt på at ørelægen nok ikke vil se jer med det samme. Lige nu er der ikke noget at se, så hvis I går til regelmæssig kontrol (det lyder sådan), holder de nok bare øje med om det vokser sammen til dem 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.