For højt BMI til hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

872 visninger
7 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. januar 2017

Anonym trådstarter

Hejsa vi skal til første samtale her om ti uger og mange tanker går i gennem hovedet .  Vejer 97 kg og er 170 høj. 

Har pcos og vi har nu været igang i 11 mdr og har endnu ikke haft ægløsning det sidste år så derfor er vi kommet til behandlings stadiet. 

Men er så skægeligt bange for at få afvide at jeg skal starte med at smide 30 kg. Ved jo selvfølgelig godt det ville være bedst for min krop og baby. Men har  prøvet at spise pco venligt de sidste 4 mdr of kun tabt 3 kg så sidder med en følelse af at vi først kan få hjælp om flere pr fra nu og bare en følelse af det aldrig kommer til at ske fordi det er så svært at få de kg af . 

Ved i om man kan få støtte via medicin til vægttab og hvordan og hvorledes gode råd hvis i har været i samme situation at veje for meget og behandling 

Hov forresten anonym da familien ikke ved noget endnu og flere er herinde 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2017

esioul

Anonym skriver:

Hejsa vi skal til første samtale her om ti uger og mange tanker går i gennem hovedet .  Vejer 97 kg og er 170 høj. 

Har pcos og vi har nu været igang i 11 mdr og har endnu ikke haft ægløsning det sidste år så derfor er vi kommet til behandlings stadiet. 

Men er så skægeligt bange for at få afvide at jeg skal starte med at smide 30 kg. Ved jo selvfølgelig godt det ville være bedst for min krop og baby. Men har  prøvet at spise pco venligt de sidste 4 mdr of kun tabt 3 kg så sidder med en følelse af at vi først kan få hjælp om flere pr fra nu og bare en følelse af det aldrig kommer til at ske fordi det er så svært at få de kg af . 

Ved i om man kan få støtte via medicin til vægttab og hvordan og hvorledes gode råd hvis i har været i samme situation at veje for meget og behandling 

Hvor skal du i behandling og hvad er dit bmi? 

Anmeld Citér

13. januar 2017

MorTilN

Din bmi må bare ikke være over 30 eller 32(Kan ikke huske det) de fleste steder. Jeg kom i behandling med en bmi på næsten 28 uden nogen bemærkninger om min vægt overhoved  Har også pcos 

Anmeld Citér

13. januar 2017

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Hvis vi tager udgangspunkt i en BMI på 28 skal du ned på 80 kg. Det er ca 15 kg du skal tabe. Det kan med en ordentlig indsats gøres rimelig hurtigt hvis du får hjælp og er ordentlig motiveret  ellers er det næsten umuligt  

Jeg ville gå all in. Hyre en diætist som kan hjælpe dig og følge hendes program striks. Samtidig skal du have gang i motion. Hvis du ikke dyrker motion behøver du ikke at løbe. Men ud og gå. Køb et fitness armbånd med skridttæller og gå minimum 10.000 skrift hver dag.

Det er primært kosten der skal ændres for du taber dig, men hvis du tager kæresten under armen og går en aftentur på minimum en time hver aften (det er super hyggeligt) vil du gå ca 5 km ekstra og forbrænde ca 450 kcal ekstra da man forbrænder 1 kcal pr kg man vejer pr km man går/løber (tommelfingerregel). Det er ikke meget hvis du spiser chokolade osv men hvis du ikke spiser ekstra vil du tabe 2 kg ekstra pr måned udover det du taber ved kostomlægningen da et kg fedt i runde tal udgør 7000 kcal. 

Det koster lidt penge men indregn det i babybudgetteg så er det det værd og det bliver hårdt men hellere et par strikse måneder hvor du giver den 100 pct end en årelang kamp  

meld ud til omverdenen at du skal tabe dig  du behøver jo ikke sige at det handler om baby (januar er en god måned til det). Så bakker folk op og hjælper gerne. 

Hvis din overvægt som hos mange andre skyldes psykiske faktorer ville jeg også overveje om lægen psykolog eller andre kunne hjælpe med en snak  

rigtig meget held og lykke

Anmeld Citér

13. januar 2017

Anonym

Anonym skriver:

Hej

Der køre rigtig mange tanker gennem ens hoved, når man er i den situation som dig. 

Jeg har næsten lige selv stået i samme situation. 

Du får lige min historie kort:

1. Pb blev jeg gravid i 5. Cyklus (vejede 97 og er 168 Ca)

2. Pb blev jeg gravid i 5 cyklus (vejede 106). Tabte desværre barnet i uge 10. 

3 pb har vi været igang med i 12 mdr efter aborten. Mon cyklus blev først nogenlunde stabil efter 6 mdr. På Ca 35 dage. 

Jeg opsøgte en gyn hvor vi ikke fik den bedste behandling efter  9 mdr. To måneder efter kontaktede jeg en klinik hvor jeg skulle starte op på metformin som skulle hjælpe i forhold til pco.  Hun tænkte nemlig jeg har det i en mild grad. 

14 dage efter opstart fik jeg ægløsningsslim.  Og igen to uger efter testene jeg positiv. Vejer 98.

Mit held tror jeg har været en blanding af vægttab, metformin og at jeg slappede af. 

Mit råd til dig er at tage til samtalen og evt. Forslå metformin. Det har god effekt på pco piger 

Håber snart det lykkedes for jer 

Undskyld det blev langt. 

Anmeld Citér

13. januar 2017

Anonym

Anonym skriver:

Er helt enig med overståede..

din motivation er en baby i sidste ende.

jeg kender det alt for godt, fik selv beskeden om at jeg skulle under 30 i BMI - tog skeen i den anden hånd og smed de 15 overflødige kg på 3 mdr.

du skal tænke på din kost og din træning og ALLERVIGTIGST skal du tænke på din NEAT ( non-exercise activity thermogenesis ) som betyder ALLE de små bevægelser du laver i hverdagen - som fx at gå 10.000 skridt som mariehøne foreslår

det hjælper INTET at spise rigtigt og/eller træne HVIS du sidder på din flade resten af tiden, så op af sofaen.

jeg selv har en step blok i stuen - skal jeg se noget i tv'et så står jeg på den og laver øvelser 

se fx en GO' start på tv hvor Eskild Ebbesen har en god oversigt over træning i hverdagen - det laver jeg ved siden af mine 3 gange om ugen og mine 10000 skridt - jeg har på knap 3 mdr smidt 10 kg 

DU KAN GODT GØRE DET! 

Anmeld Citér

14. januar 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Er helt enig med overståede..

din motivation er en baby i sidste ende.

jeg kender det alt for godt, fik selv beskeden om at jeg skulle under 30 i BMI - tog skeen i den anden hånd og smed de 15 overflødige kg på 3 mdr.

du skal tænke på din kost og din træning og ALLERVIGTIGST skal du tænke på din NEAT ( non-exercise activity thermogenesis ) som betyder ALLE de små bevægelser du laver i hverdagen - som fx at gå 10.000 skridt som mariehøne foreslår

det hjælper INTET at spise rigtigt og/eller træne HVIS du sidder på din flade resten af tiden, så op af sofaen.

jeg selv har en step blok i stuen - skal jeg se noget i tv'et så står jeg på den og laver øvelser 

se fx en GO' start på tv hvor Eskild Ebbesen har en god oversigt over træning i hverdagen - det laver jeg ved siden af mine 3 gange om ugen og mine 10000 skridt - jeg har på knap 3 mdr smidt 10 kg 

DU KAN GODT GØRE DET! 

Mange tak  

men jeg føler bare jeg er ret fysisk aktive . 

Jeg træner nu 3 gange om ugen 2,5 timer pr gang og cykler 30 km hver dag frem og tilbage til skole og er først hjemme kl 17 hvor alt det praktiske skal laves 

så føles først jeg egentlig sidder ned på min flade når klokken er 20 og så er Der en time måske halvanden inden jeg går i seng  

tror bare jeg skal finde ud af det her kost noget syntes det skide svært når man også har laktose intolerence og gluten allergi 

Anmeld Citér

14. januar 2017

Skouboe

Anonym skriver:

Mange tak  

men jeg føler bare jeg er ret fysisk aktive . 

Jeg træner nu 3 gange om ugen 2,5 timer pr gang og cykler 30 km hver dag frem og tilbage til skole og er først hjemme kl 17 hvor alt det praktiske skal laves 

så føles først jeg egentlig sidder ned på min flade når klokken er 20 og så er Der en time måske halvanden inden jeg går i seng  

tror bare jeg skal finde ud af det her kost noget syntes det skide svært når man også har laktose intolerence og gluten allergi 

Kig på LCHF kosten. Den er simpel, glutenfri, god til PCOS og det er nemt at udelukke laktose

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.