Er der noget galt her? (Uge 29)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

688 visninger
5 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. januar 2017

Anonym trådstarter

Hej piger

Jeg er 2. Gangs gravid. 

Min første graviditet forløb uden de store problemer.

Den her gang blev jeg deltidssygemeldt allerede i uge 14 med ryg og lændesmerter. 

De sidste 3-4 dage har jeg en underlig fornemmelse i underlivet. Der er meget pres "dernede" og jeg har hele tiden en fornemmelse af at jeg føder for tidligt. 

Indtil for nogle dage siden har jeg ikke haft plukveer. Men nu får jeg dem ligeså snart at jeg går op/ned ad trapperne. Eller hvis jeg går lidt hurtigere, bliver jeg helt forpustet og får vejrtrækningsproblemer. Efter plukveerne er jeg megatræt og egentlig bare klar til at sove.

Igår løftede jeg min 2 årige som var syg og fik plukveer som varede i 25 min. Og den her gang gjorde det meget ondt (det gør ikke ondt ellers, maven bliver bare hård). 

Andre der oplever dette? Skal jeg være bekymret?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2017

Nel

Jeg ville nok kontakte læge eller fødested for en sikkerhedsskyld og forklare de symptomer du beskriver herinde. Synes ofte man hører, at plukveer ikke må gøre ondt

Anmeld Citér

13. januar 2017

alenemor42

Enig i at du skal kontakte fødegangen. Plukveer skal ikke gøre ondt

Anmeld Citér

13. januar 2017

Carina:-)

Også enig

Også fordi du mærker et pres så tror gerne de vil tjekke dig.

Anmeld Citér

13. januar 2017

AnoMom

Jeg går med de andre. Kontakt fødested eller læge og bliv undersøgt. 

Plukveer må kun være ubehagelige de må ikke gøre ondt. 

Anmeld Citér

14. januar 2017

Anonym trådstarter

Hej igen

Tak for jeres råd. Iaftes endte jeg på fødegangen og blev tjekket. Alt var ok men jeg fik besked på at min krop var overbelastet og at lige så snart jeg får plukveer, så skal jeg ligge mig ned og hvile mig. 

Fik også besked på at når jeg kommer i uge 34 og hvis fødslen skulle gå i gang, så ville de ikke forsøge at stoppe den. Så jeg skulle bare "holde ud" i hvert fald de næste 5 uger. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.