Hukommelsesproblemer efter kræftforløb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

190 visninger
2 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. januar 2017

Anonym trådstarter

Et lidt følsomt emne men håber nogen kan bidrage. Min mor fik konstateret tyktarmskræft i efteråret, og det havde spredt sig til den ene Lunge. Begge dele kunne heldigvis opereres væk og hun er lige blevet erklæret rask, men skal dog stadig gå til kontrol hver 3. Måned.
Fordi det kunne opereres væk har hun været så heldig ikke at få kemo eller stråler så hendes gener er mest fysiske. Dog har jeg lagt mærke til på det sidste at det er som om hun har svært ved at huske og glemmer nogle ting, hvilket ellers aldrig har været et problem før. Jeg bliver bekymret for om det kan være fordi der er noget spredning til hjernen eller er det mon en almindelig reaktion efter et lidt hårdt forløb? Min mor er i øvrigt 48, så hun er jo ikke gammel og senil... Nogen der har prøvet eller kender nogen som har prøvet det samme? På forhånd tak

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2017

Astoria

Profilbillede for Astoria

Min mor har været igennem to kræftforløb, det ene afsluttet her over julen. Hun oplever helt sikkert at hun generelt husker dårligere, har mindre overblik og er mere træt efterfølgende. Hun har så fået både kemo, stråler og blevet opereret. Lægen har sagt at det er meget normalt. Man kan jo forstille sig at kroppen er udfordret et stykke tid efter, selv om hun 'kun' er blev et opereret. 

Jeg ville nævne det for hendes læge alligevel, så kan de afgøre om det er et symptom på andet. Håber det bedste!

Anmeld Citér

13. januar 2017

EKAB

Profilbillede for EKAB

Min mor har haft tarmkræft, og været igennem både stråler, 2 kemoforløb og flere operationer. 

Hun har også svært ved at huske. Det startede allerede mens hun kun fik kemo, og er helt normalt, fik vi at vide af onkologerne. 

Kroppen, og især psyken, er så presset, så den lukker ned for at overleve. Så ting som f.eks at huske at købe citroner er ikke der som hjernen prioriterer. 

Giver det mening? Jeg vil så lige sige, at det hjælper at gå til psykolog, kan jeg se og høre på hende. Hun glemmer ikke alting mere.

Men det skal nævnes for onkologerne og skrives i journalen. Alt skal skrives i journalen, så hvis der opstår noget senere hen, så står det der allerede.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.