Kæresten bruger hårspray, jeg er gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.622 visninger
9 svar
23 synes godt om
13. januar 2017

Wheelybug

Hej alle skønne piger

Jeg har netop i weekenden fundet ud af, at jeg er gravid for første gang, så jeg er meget glad weeee!! 

Med graviditeten følger allerede nu en masse bekymringer, som I sikkert alle kan genkende 

En af dem er, at min kæreste bruger hårspray om morgenen. Han står op før mig og derfor lugter der af hårspray, når jeg kommer derud - ca 10 min efter han har sprøjtet. Han bruger en del, så jeg synes der lugter og kan "smage" det lidt i munden, selvom vinduet står på klem derude. Jeg ved, at hårspray er tydeligt no-go som gravid, og jeg bruger det ikke selv, men jeg er bange for om min kærestes brug er usundt for mig også? Jeg har foreslået ham, at han kan gå ud i køkkenet eller i spisestuen og sprøjte, hvor jeg ikke opholder mig om morgenen, men han synes "jeg er latterlig", og "det kan da ikke betyde noget".

Hvad mener I? Ville I sætte foden ned overfor kæresten, eller tænker I, at det er så minimalt, at jeg ikke skal bekymre mig?

Knus 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2017

Babilooo

Du lyder som en bekymret førstegangs gravid. 

Lad ham bruge det og luft ud. 

Anmeld Citér

13. januar 2017

Wheelybug

Smølfine123 skriver:

Du lyder som en bekymret førstegangs gravid. 

Lad ham bruge det og luft ud. 

Hehe ja, jeg er MEGET bekymret -  er bange for alting. Har heldigvis et par gode kolleger med tre børn, som også siger, at man er sådan med den første  Derfor er det meget rart at høre andre om deres mening,og om jeg er totalt urimelig  Tak for svar.

Anmeld Citér

13. januar 2017

lilledittemor

Jeg er i uge 34 og bruger selv hårspray hver dag og har gjort det i alle 3 graviditeter  ro på  Bed ham om at åbne vinduet helt 

Anmeld Citér

13. januar 2017

Babilooo

Og nej baby får ikke skader af at du en eller to gange i graviditeten tager parfume på tøjet til en fest 

Din baby har det sikkert helt fint  

Anmeld Citér

13. januar 2017

Mortilah

Gravid eller ej.. det er da usundt at stå i en sky af hårspray. Uanset graviditet ville jeg da ønske min kæreste luftede ud eller var i et rul hvor "tågen" hurtigt fordamper.. det beder jeg også mine børn om når de lige leger frisør 

Anmeld Citér

13. januar 2017

Førstegangsmor-88

Jeg er generelt også lidt hys med alting da jeg ikke vil have mit barn får astma og allergi. Har læst mig frem til at hårspray er et af de værste ting da de klistrer på den måde de gør. Har dog selv brugt det to gange i min graviditet men den var for det første parabene og parfumefri og for det andet gik jeg ind i et rum, holdte vejret og sprøjtede før jeg løb ud.. Så jeg forstår godt din bekymring. Jeg ville bede ham om at skifte til et af de mærker der er parfume og parabene fri og desuden få ham til at åbne vinduet helt op så det meste kan nå væk før du kommer derind.. 

Anmeld Citér

13. januar 2017

Lucinde

Profilbillede for Lucinde

Min halvlillebror er blevet opereret for hypospadi som lille barn. Lægerne mistænkte kraftigt, at det skyldtes, at han dagligt var blevet udsat for hårspray som foster.

Så jeg ville aldrig tage chancen. Det kan faktisk gå galt.

Anmeld Citér

14. januar 2017

rytteriet

En mand, der bruger hårspray? 

Anmeld Citér

14. januar 2017

Wheelybug

Tak for jeres svar  Jeg har nu haft en snak med kæresten herhjemme, og han sagde selv, uden jeg spurgte ham, at han nok skulle gå ud i spisestuen -så jeg slipper for at presse ham til det. Han har måske researchet det lidt på nettet og kommet frem til, at det muligvis kan være skadeligt 

Han bruger dog Matas' uden parfume og parabener, så det er nok heller ikke den værste jeg kan blive udsat for.

Ja hahaha en mand der bruger hårspray -så bevarer det bedre strukturen, når det blæser ifølge ham  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.