Lærer???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

801 visninger
9 svar
39 synes godt om
12. januar 2017

Umut

Må lærer gerne sige direkte til et elev at han/hun er træt af eleven som kun er seks... vil det ikke bryde han/hendes tillid til eleven?? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2017

Muhmi

Altså, jeg er kun lærerstuderende. Men altså, ligeså vel som en forældre kan komme til at sige nogle ting til deres børn som de fortryder, så kan en lærer også komme til det i kampens hede. Det er selvfølgelig ikke i orden og der skal selvfølgelig undskyldes, men hvad der er sagt kan jo desværre ikke tages tilbage. Synes du skal spørge den pågældende lærer om hvad der skete i situationen, som fik ham/hende til at sige som h*n gjorde og så bede om at det ikke gentager sig.

Anmeld Citér

12. januar 2017

Umut

Muhmi skriver:

Altså, jeg er kun lærerstuderende. Men altså, ligeså vel som en forældre kan komme til at sige nogle ting til deres børn som de fortryder, så kan en lærer også komme til det i kampens hede. Det er selvfølgelig ikke i orden og der skal selvfølgelig undskyldes, men hvad der er sagt kan jo desværre ikke tages tilbage. Synes du skal spørge den pågældende lærer om hvad der skete i situationen, som fik ham/hende til at sige som hun gjorde og så bede om at det ikke gentager sig.

Tak for svaret tænkte det samme her

Anmeld Citér

12. januar 2017

Abracadabra

Nogle elever kan vel være så RØVIRRITERENDE og uopdragne, at alle kan bringes til desperationens rand. Men hvis eleven er så slem, skal forældrenes selvfølgelig involveres.

Anmeld Citér

12. januar 2017

Troldemommi

En lærer er da kun et menneske...

Anmeld Citér

12. januar 2017

Hck

Profilbillede for Hck
Umut skriver:

Må lærer gerne sige direkte til et elev at han/hun er træt af eleven som kun er seks... vil det ikke bryde han/hendes tillid til eleven?? 

Det kommer vel også an på hvordan det er blevet sagt, det kan jo siges på flere måder.

Helt ærligt, så har jeg altså også fået sagt til nogle elever, at nu var jeg lige lidt trætte af dem, nogle elever har desværre meget svært ved at opføre sig på en anstændig måde.

Anmeld Citér

12. januar 2017

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Umut skriver:

Det er ikke skidesmart at sige, men meget afhænger af konteksten. Der er fx forskel på at sige "Jeg er træt af dig, når du gør sådan" og "Jeg er træt af dig", ment generelt. 

Jeg kan ikke se, det bryder lærerens tillid til eleven. Om det vil bryde elevens tillid til læreren, afhænger jo af en hulens masse faktorer - det kan man ikke sige noget generelt om. Når jeg i kampens hede har sagt noget lidt for hårdt eller "kækt" til en elev - mine elever er ganske vist teenagere og jargonen indimellem lidt frisk - så vender jeg lige tilbage senere og får rundet den af med eleven for at sikre mig, han/hun er ok. 

Er der tale om noget, du selv har overhørt, eller er det barnets udlægning? Hvis det fylder hos barnet, ville jeg da lige spørge læreren til, hvad der er gået for sig. Også for at vide, om der lå mere bag. 

Anmeld Citér

12. januar 2017

alenemor42

Ja det sgi iorden hvis ungen er irriterende og ikke hører efter og lign. 

De er sgu trættende sådannogle unger ind imellem l

Anmeld Citér

12. januar 2017

lineog4

Først en lærer er et menneske godt nok et professionelt menneske, men selv er professionelt menneske kan få trådt uden for den profesionelle ramme og få sagt tingene lidt forkert. 

Når det er skrevet så tænker jeg man som voksen kan sige det på forskellige måder og der er forskel på okayheden i det. Hvis en lærer siger jeg bliver træt af du siger den lyd hele tiden, så ja så er det inde for sen professionelle ramme. Siger læreren generelt: jeg er træt af dig så er den professionelle overskredet, men ikke så jeg ser en masse alarmklokker og tænker: uha nu skal der undskyldes. 

Hvis det fylder meget hos eleven, skal trådene redes ud men ikke med en undskyldning, 'en med en snak ja i lige den sitaution var jeg faktisk træt af dine handlinger men jeg er selvsagt ikke træt af dig. 

Så er det dit barn, grib fat i læreren ognsig det fylder hos den lille. Så er jeg sikker på de tager en god snak og tilliden er tilbage på nul komma fem.

Anmeld Citér

12. januar 2017

ErDetSnartNU

Mor og meget mere skriver:

Det er ikke skidesmart at sige, men meget afhænger af konteksten. Der er fx forskel på at sige "Jeg er træt af dig, når du gør sådan" og "Jeg er træt af dig", ment generelt. 

Jeg kan ikke se, det bryder lærerens tillid til eleven. Om det vil bryde elevens tillid til læreren, afhænger jo af en hulens masse faktorer - det kan man ikke sige noget generelt om. Når jeg i kampens hede har sagt noget lidt for hårdt eller "kækt" til en elev - mine elever er ganske vist teenagere og jargonen indimellem lidt frisk - så vender jeg lige tilbage senere og får rundet den af med eleven for at sikre mig, han/hun er ok. 

Er der tale om noget, du selv har overhørt, eller er det barnets udlægning? Hvis det fylder hos barnet, ville jeg da lige spørge læreren til, hvad der er gået for sig. Også for at vide, om der lå mere bag. 

"
Det er ikke skidesmart at sige, men meget afhænger af konteksten. Der er fx forskel på at sige "Jeg er træt af dig, når du gør sådan" og "Jeg er træt af dig", ment generelt. "

Det var lige præcis det, jeg skulle til at skrive. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.