Katte og graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.982 visninger
11 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. januar 2017

Anonym trådstarter

Hej med jer 

Jeg har et spørgsmål om hvordan katte reagerer når man er gravid og om de kan mærke en graviditet hos mennekser. Jeg synes før jeg har hørt, at katte kan ændrer adfærd når dens menneske er gravid. Er der nogle af jer der har hørt og det eller har erfaringer med det? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2017

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Hej med jer 

Jeg har et spørgsmål om hvordan katte reagerer når man er gravid og om de kan mærke en graviditet hos mennekser. Jeg synes før jeg har hørt, at katte kan ændrer adfærd når dens menneske er gravid. Er der nogle af jer der har hørt og det eller har erfaringer med det? 

Har ikke erfaringer med katte, men min eks' ene hund blev meget beskyttende overfor mig og fulgte mig over alt mens jeg var gravid. Nu er han vild med min datter og leger gerne med hende hele tiden. 

Anmeld Citér

12. januar 2017

A. Nonymsen

Anonym skriver:

Hej med jer 

Vores den ene kat har hver gang jeg har været gravid (og der har været nogle gange ) konstant ville ligge på min mave. Han er normalt en kælepotte, men normalt ligger han ved siden af en eller på benene. Men da jeg var gravid kravlede han helt op på maven

Anmeld Citér

12. januar 2017

Anonym trådstarter

A. Nonymsen skriver:

Vores den ene kat har hver gang jeg har været gravid (og der har været nogle gange ) konstant ville ligge på min mave. Han er normalt en kælepotte, men normalt ligger han ved siden af en eller på benene. Men da jeg var gravid kravlede han helt op på maven

Det er lige præcis det jeg nemlig også har hørt!   Reagerede jeres kat allerede sådan i starten af dine graviditeter eller var det efter nogle måneder ? 

Anmeld Citér

12. januar 2017

Anonym trådstarter

MummiT skriver:

Har ikke erfaringer med katte, men min eks' ene hund blev meget beskyttende overfor mig og fulgte mig over alt mens jeg var gravid. Nu er han vild med min datter og leger gerne med hende hele tiden. 

Mon ikke det er nogenlunde er det samme med hunde og katte 

Min kæreste og jeg prøver at blive gravide, og på det sidste har vores kat været meget kælen overfor mig og især fulgt mig meget rundt også. Når mig og min kæreste kysser begynder han også at stå og mijave af min kæreste, så kan ikke lade være med at tænke om det kunne have en forbindelse til eventuel graviditet  

Tak for svar 

Anmeld Citér

12. januar 2017

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Mon ikke det er nogenlunde er det samme med hunde og katte 

Min kæreste og jeg prøver at blive gravide, og på det sidste har vores kat været meget kælen overfor mig og især fulgt mig meget rundt også. Når mig og min kæreste kysser begynder han også at stå og mijave af min kæreste, så kan ikke lade være med at tænke om det kunne have en forbindelse til eventuel graviditet  

Tak for svar 

Det var godt nok først meget senere at hunden begyndte at ændre adfær.  Nok ca omkring 6 mdr inde

Anmeld Citér

12. januar 2017

Nel

Sidst jeg besøgte mine forældre, var der ikke ændret adfærd hos deres katte (som jeg kender godt) de var som de plejede Min svigerforældres hund har heller ikke opført sig anderledes. Jeg er 24 uger henne. Måske det især kommer når man er et godt stykke henne i graviditeten? jeg ved det ikke, men det er ikke noget jeg har oplevet indtil videre hvert fald

Anmeld Citér

12. januar 2017

Anonym

Anonym skriver:

Hej med jer 

Har godt hørt at katte og hunde kam blive mere kælne og vil ligge nær maven osv.  Vi har en kat på 4 år og den er bedøvende ligeglad.  Hvis den har bemærket det så tror jeg nærmere tankerne er "skal jeg nu til at døjes med en mini udgave af jer?!" 

Lårte kræ ej den er nu sød nok,  men havde håbet på lidt bedre respons

Anmeld Citér

13. januar 2017

A. Nonymsen

Anonym skriver:

Det er lige præcis det jeg nemlig også har hørt!   Reagerede jeres kat allerede sådan i starten af dine graviditeter eller var det efter nogle måneder ? 

Det var helt fra starten af. Det var mega underligt, for det er normalt ikke mig der gider have ham liggende og kæle, men han kom hele tiden, så kunne jo ikke smide ham væk :p 

Anmeld Citér

13. januar 2017

Anonym trådstarter

A. Nonymsen skriver:

Det var helt fra starten af. Det var mega underligt, for det er normalt ikke mig der gider have ham liggende og kæle, men han kom hele tiden, så kunne jo ikke smide ham væk :p 

Det er altså lidt skægt at de kan mærke det 

Jeg spørger fordi at mig og mine kæreste er i gang med PB og har efterhånden været i gang i et halvt års tid. Normalt er vores kat også meget kælen, men som jeres vil han også hellere ligge ved siden af eller i sin kurv. De sidste par uger har han nærmest sat sig på mig ligeså snart jeg har sat mig i sofaen og virkelig været kælen. Når min kæreste og jeg kysser, begynder han at stå og mijave af min kæreste og er sådan lidt beskyttende overfor mig, synes jeg, så jeg kan jo ikke lade være med at tænke om det måske har noget at gøre med en eventuelt graviditet  Det kan jo selvfølgelig også være indbildning 

Mange tak for svar! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.