Kvalme! Hvad kan man gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

731 visninger
7 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. januar 2017

Anonym trådstarter

Hejsa

Jeg skriver lige som anonym, da min graviditet ikke er helt offentlig endnu

Jeg har et barn i forvejen og da jeg var gravid med ham, havde jeg den klassiske morgenkvalme og opkastninger, men denne gang har jeg seriøst kvalme HELE dagen! Jeg er ved at blive fuldstændig vanvittig! JJeg døjer også med at være svimmel, så jeg har en mistanke om at mit blodtryk er faldet temmelig meget, så det skal jeg lige have tjekket. Jeg er 9+0 i dag og skal til lægen og have lavet vandre journal i morgen og så må jeg høre dem og de har mulighed for at hjælpe mig på en eller anden måde - ellers ender det med sygemelding og det ville dælme være irriterende.

Hvad har I af erfaringer? Er der noget jeg kan gøre selv? Jeg sørger for at spise og drikke vand.. Og er der nogen, som har prøvet at få noget fra lægen? og hjalp det?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2017

Miti's mama

I min første graviditet hjalp ingefær mig rigtig meget. Fandt noget slik agtigt der skulle tygges med ingefær. Har senere set dem i Normal. Ellers var det at spise små måltider hele tiden der hjalp. Her anden gang havde ingefæren ingen effekt, men at spise lidt hele tiden gjorde. 

Prøv dig lidt frem med kiks, ingefær, saltlakrids, små måltider og andre ting. Alle graviditeter er forskellige.

Anmeld Citér

27. januar 2017

Melleh17

Hyperemesis? - kontakt lægen!

Anmeld Citér

27. januar 2017

CC79

Jeg har haft kvalme hele den her graviditet men opkastningerne holdt dog op i 20 uge. Lægen ville ik give noget da de i mit lægehus ikke mener det er godt/sikkert. Men har været hjulpet af mælk og kakaomælk, lidt lakrids, tvebakker, rosiner og kiks. Men ja det er super hårdt og der eringen mirakelmidler syns jeg. Man prøver bare at holde ud og hænge i. Nu går jeg ind i 32. uge i morgen og er simpelthen så udmattet af kvalme men spiser det min krop ønsker og det hjælper en smule. Håber din kvalme kan bedres og du kan finde noget der virker.

Anmeld Citér

27. januar 2017

quindelist

Miti's mama skriver:

I min første graviditet hjalp ingefær mig rigtig meget. Fandt noget slik agtigt der skulle tygges med ingefær. Har senere set dem i Normal. Ellers var det at spise små måltider hele tiden der hjalp. Her anden gang havde ingefæren ingen effekt, men at spise lidt hele tiden gjorde. 

Prøv dig lidt frem med kiks, ingefær, saltlakrids, små måltider og andre ting. Alle graviditeter er forskellige.

Ingefær er ikke så godt når man er gravid -mistanke om at det er fosterskadeligt.

man brugte det meget for bare få år siden men nu bliver det frarådet.

Anmeld Citér

27. januar 2017

Anonym

Cannabis olie skulle være effektiv mod kvalme.

Anmeld Citér

27. januar 2017

Miti's mama

quindelist skriver:

Ingefær er ikke så godt når man er gravid -mistanke om at det er fosterskadeligt.

Ja hvis man tygger en klump, men kan ikke forestille mig at nogen har lyst til 

Anmeld Citér

27. januar 2017

migxher

quindelist skriver:

I normale mængder, som i the og madlavning er det okay sagde min jordemoder det er bare det ingefær kosttilskud man kan få der ikke er så hensigtsmæssigt fordi koncentrationen er så stor.

Jeg drak selv ingefær the i starten i min 2. Graviditet pga kvalme. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.