Eksperthjælp: Kan jeg være gravid, trods menstruation?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

534 visninger
0 svar
0 synes godt om
9. januar 2017

Louise Carina Haagen Bue

Hej

Jeg gik 7 dage over tid men så fik jeg menstraution men den varede kun i fire dage og sluttede meget brat, jeg har taget 2 g-test som begge blev positive efter tid.

Her efter end mens har jeg stadig lidt bryst spændinger og kvalme om morgenen ...

Har du nogle råd?

Louises svar

Kære dig,

En test der bliver positiv efter tid, skal du betegne som negativ.

Du kan have haft det, der betegnes en biokemisk graviditet. 
Her vil du måske have en mistanke om at du er gravid. Men menstruationen kommer (nogle gange lidt forsinket), selvom du har været gravid. Derfor kan du også opleve at teste positivt på en graviditets test i dagene omkring menstruationstidspunktet, fordi HCG niveauet (Et graviditetshormon) er højt nok til at vise sig på en test. Når graviditeten ikke bliver til noget, vil du i nogle dage efter kunne teste positivt. Men efterhånden som HCG niveauet falder, vil testen kun være negativ.

I sjældne tilfælde er det set at kvinder har blødt som menstruation gennem en graviditet. 

Så jeg vil anbefale dig at tage en ny test. 

Held og lykke.

Louise Carina underviser i hjemmebehandling af dit barn, afholder workshops om smerteforståelse og behandler klienter med zoneterapi, akupressur, akupunktur og massage. Ligeledes afholder jeg mødre-/barn wellness arrangementer i mødregrupper.

Se Louises hjemmeside: Mamashouse.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.