ondt i halebenet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.178 visninger
5 svar
0 synes godt om
8. januar 2017

moar34

Hvad kan man gøre ? Jeg har de sidste par uger døjet med ondt halebenet. Det har været til at holde ud men nu de sidste mange dage kan jeg Max sidde ned i 10 min og så er det så smertefuldt at rejse sig igen. Kan man gøre noget ved det?  Nogle med erfaring. ?  Jeg er heldigvis lige gået på barsel men tanken om at skulle slås med de smerter de næste 8 uger. Suk. 31+2 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2017

tarkoflen

moar34 skriver:

Hvad kan man gøre ? Jeg har de sidste par uger døjet med ondt halebenet. Det har været til at holde ud men nu de sidste mange dage kan jeg Max sidde ned i 10 min og så er det så smertefuldt at rejse sig igen. Kan man gøre noget ved det?  Nogle med erfaring. ?  Jeg er heldigvis lige gået på barsel men tanken om at skulle slås med de smerter de næste 8 uger. Suk. 31+2 

Åhh føler med dig, mit haleben er også en  røvbanan :/ jeg er 23+4 så kunne virkelig godt bruge gode råd,  så jeg følger lige med

Anmeld Citér

9. januar 2017

ha

Stakkel!!! Jeg havde det selv under min anden graviditet - og det blev desværre kun værre. Jeg købte sådan en nakkepude til bilen i memoryskum fra jysk til at sidde på, for at aflaste halebenet (billigere end at købe en "rigtig" halebenspude) , og kunne IKKE undvære den før 9 måneder efter fødslen. Jeg døjer stadig engang imellem med ømt haleben, og min datter bliver 3 her til foråret. Øv øv! På arbejdet sidder jeg på en af de der fitnessbolde i stedet for en kontorstol , da jeg stadig bliver øm hvis jeg sidder for længe i samme stilling. Sid skævt for at skåne halebenet. Aflastning er det eneste der hjælper! Se evt en fys efter fødsel. 

Anmeld Citér

9. januar 2017

Jems

moar34 skriver:

Jeg har gået til kiropraktor og har fået hjælp  

Kunne være du kunne prøve det. 

Anmeld Citér

9. januar 2017

cnmigo

Jeg er ked af at sige det men...

Under min datters fødsel blev mit haleben berørt, enten brækket eller forstuvet - rørt blev det i hvert fald. Øj det gjorde naller efterfølgende!

Det er aftaget, men døjer stadig, kan ikke sidde længe på de fleste stole, ej heller for længe tilbagelænet i sofaen.

Det gør ondt on/off stadig og nærmest  hele tiden - ikke ved gang/søvn, men når jeg sidder...

Min datter er 9 år nu... Og ja, jeg døjer stadig.
Har fået en søn imellem tiden han er 6 år nu, men han har ikke kunnet få det presset på plads

Føler med dig, det er træls - prøv en badering/halepude... Det kan sikkert aflaste?

Helt i starten ved mig skulle jer seriøst bruge 5min på at rejse mig og sætte mig, øøøøøøøøøøøøøøøøøj det gjorde ONDT!

Anmeld Citér

9. januar 2017

Spunken84

cnmigo skriver:

Jeg er ked af at sige det men...

Under min datters fødsel blev mit haleben berørt, enten brækket eller forstuvet - rørt blev det i hvert fald. Øj det gjorde naller efterfølgende!

Det er aftaget, men døjer stadig, kan ikke sidde længe på de fleste stole, ej heller for længe tilbagelænet i sofaen.

Det gør ondt on/off stadig og nærmest  hele tiden - ikke ved gang/søvn, men når jeg sidder...

Min datter er 9 år nu... Og ja, jeg døjer stadig.
Har fået en søn imellem tiden han er 6 år nu, men han har ikke kunnet få det presset på plads

Føler med dig, det er træls - prøv en badering/halepude... Det kan sikkert aflaste?

Helt i starten ved mig skulle jer seriøst bruge 5min på at rejse mig og sætte mig, øøøøøøøøøøøøøøøøøj det gjorde ONDT!

Samme her - bøjede mit haleben i en rideulykke som barn, hvilket lige siden har gjort det svært at sidde ned i længere tid af gangen. Men i forbindelse med fødslen blev de små ledbånd i halebenet forstrukket, hvilket gjorde vanvittigt absurd ondt efterfølgende. Kunne ikke sidde ned længe efter og måtte få hjælp af fysioterapeut��Døjer stadig med det, men heldigvis er det vendt tilbage til "hvor vi slap" hvis man kan sige det sådan..,,�� jeg vil ikke anbefale at du købe sådan en baderingspude som andre taler om. Jeg spurgte nemlig min læge om det samme dengang og hun frarådede det grundet risiko for nedsunken livmoder og hæmorider....�� Men hun sagde dog at man kunne lave en løsning hvor man stikker to puder ind så de danner et V så der kun lige akkurat er åbent bagtil ved halebenet. Hvordan det adskiller sig markant fra løsningen med "baderingen" ved jeg ik, men det var det hun sagde i hvert tilfælde�� 

Hold ud- håber ikke det bliver for slemt for dig��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.