Hvor tæller man ægløsning fra ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.349 visninger
12 svar
3 synes godt om
8. januar 2017

Mbonde

Jeg er lige kommet i tvivl om jeg skal tælle  fra den dag mens startede eller sluttede til næste ægløsning? 

Havde mens den 24. Dec og har lige taget denne ægløsningstest men den er vel negativ af hvad jeg kan se men det må vel snart være tænker jeg.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2017

pb2017

Mbonde skriver:

Jeg er lige kommet i tvivl om jeg skal tælle  fra den dag mens startede eller sluttede til næste ægløsning? 

Havde mens den 24. Dec og har lige taget denne ægløsningstest men den er vel negativ af hvad jeg kan se men det må vel snart være tænker jeg.

Det kommer jo helt an på hvor lang din cyklus er. Man plejer at sige ca 14 dage før næste menstruations første dag 

Anmeld Citér

8. januar 2017

Mbonde

pb2016 skriver:

Det kommer jo helt an på hvor lang din cyklus er. Man plejer at sige ca 14 dage før næste menstruations første dag 

Men siger man ikke også Ca 14 dage fra mens startede eller sluttede ?

Anmeld Citér

8. januar 2017

TLO

Hejsa :-)

Man skal altid tælle fra menstruationens 1. dag, dvs for dig i denne cyklus den 24.12. Der vil så være ca 14 dage fra mens 1. dag (cd 0+0) til du får ægløsnning, og så igen ca 14 dage fra ægløsning til næste cyklus - dette er hvis du har en cyklus på 28 dage.

Har du ægløsning præcis på dag 2+0 vil det være på samme ugedag som din mens 1. dag, og i denne cyklus lørdag den 7.1. Du kan kun finde din ægløsning ved enten at teste, blive scannet dagligt eller prøve og tage din temperatur  hver morgen. Der kan også være forskel fra cyklus til cyklus.

Som eks er min egen cyklus på 30 dage med ægløsning på cd(cyklusdag) 16.

Håber ovenstående kan hjælpe dig :-)

Anmeld Citér

8. januar 2017

Mbonde

TLO skriver:

Man skal altid tælle fra menstruationens 1. dag, dvs for dig i denne cyklus den 24.12. Der vil så være ca 14 dage fra mens 1. dag (cd 0+0) til du får ægløsnning, og så igen ca 14 dage fra ægløsning til næste cyklus - dette er hvis du har en cyklus på 28 dage.

Har du ægløsning præcis på dag 2+0 vil det være på samme ugedag som din mens 1. dag, og i denne cyklus lørdag den 7.1. Du kan kun finde din ægløsning ved enten at teste, blive scannet dagligt eller prøve og tage din temperatur  hver morgen. Der kan også være forskel fra cyklus til cyklus.

Tusind tak for dit svar, det hjalp mig meget  

Jeg tester de næste dage for ægløsning og ser om jeg får en positiv 

Anmeld Citér

9. januar 2017

Rockertand

TLO skriver:

Man har altid ægløsning 2+0.....

Anmeld Citér

9. januar 2017

Mbonde

Rockertand skriver:

Man har altid ægløsning 2+0.....

Og det tæller man så fra start af sidste mens hvis jeg så har forstået det rigtigt 

Anmeld Citér

9. januar 2017

pb2017

Mbonde skriver:

Og det tæller man så fra start af sidste mens hvis jeg så har forstået det rigtigt 

Det er kun hvis din cyklus er 28 dage, du kan tælle 14 dage fra din sidste menstruations første dag. Ægløsning ligger 14 dage før næste menstruation (med undtagelser, da nogle har sen ægløsning). 

Hvis din cyklus er f.eks. 32 dage, vil ægløsning ligge på dag 18.

Den dag du har ægløsning er ALTID 2+0. 

Håber det gav mening 

Anmeld Citér

9. januar 2017

Mbonde

pb2016 skriver:

Det er kun hvis din cyklus er 28 dage, du kan tælle 14 dage fra din sidste menstruations første dag. Ægløsning ligger 14 dage før næste menstruation (med undtagelser, da nogle har sen ægløsning). 

Hvis din cyklus er f.eks. 32 dage, vil ægløsning ligge på dag 18.

Den dag du har ægløsning er ALTID 2+0. 

Håber det gav mening 

Havde en sa i slut november start december og fik så mens den 24 december, og før der var min cyklus på Ca 36 dage så er spændt på om den stadig ligger deromkring 

Anmeld Citér

10. januar 2017

pb2017

Mbonde skriver:

Havde en sa i slut november start december og fik så mens den 24 december, og før der var min cyklus på Ca 36 dage så er spændt på om den stadig ligger deromkring 

Ja, det kan jeg godt forstå  Men ærgerligt med den sa 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.