Eksperthjælp: 3 måneder pludrer ikke så meget.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.022 visninger
0 svar
0 synes godt om
8. januar 2017

Lisbeth Jess

Hej Lisbeth. Jeg har en datter på 3 mdr. Hun har været en utrolig nem baby. Men hun er blevet mere sådan pullert, og hun pludre ikke så meget. Det faktisk kun lige meget lidt nogle gange på puslebordet. Og hun pludrede meget før. Er det et dårligt tegn, og gør jeg mon noget forkert? Hun er en smule stoppet i næsen. Så måske hun er ved at være forkølet. Men jeg bliver dig bare bekymret for om det er et dårligt tegn. Mvh Julie

Lisbeths svar

Hej Julie!

Det er nemt at blive bekymret når du er alene om ansvaret for et lille barn.

Du skriver hun ikke pludrer så meget,om det er nyt eller har det været sådan hele tiden.?

Hvis det er nyt så kan det være hendes forkølelse der gør hun ikke hører så godt.

Du kan dryppe hende i næsen med saltvand,for at få løsnet forkølelsen.Enten kan du købe på apoteket eller du kan lave det selv.

En halv liter kogende vand tilsættes en strøget teskefuld salt. Når det er afkølet, kan du bruge af det. En godt  våd vatpind kan give et til to dryp i hvert næsebor.

Det er vigtigt, du er tæt på hendes ansigt, når du snakker med hende, så hun kan aflæse din mimik, Tal højt og med lys stemme, som man ofte gør når der snakkes med babyer.

Det kan være  lidt svært at huske at tale så meget med sin baby, alligevel er det det der skal til for at få svar tilbage i form af pludren. 

Når du er tæt på hende vil hun aflæse din mimik og mundbevægelser og svare dig igen.

Når hun ikke gider mere så vil hun vende hovedet og så er det tid til en pause.

Du har haft en nem baby i 3 måneder. Nu er hun mere bevidst og og har brug for mere stimulering, med snak og leg.

Hvis ikke det bliver bedre efter kort tid 1-2 uger, kan det være du skal lade hende ses af en ørelæge.

Fortsat held og lykke med din lille datter.

Varme Hilsner 

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.