Hjælp til kvalme :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

246 visninger
6 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. januar 2017

Kris'

Hej alle sammen. 

Jeg er 4+5 og er i den grad ramt af kvalme, sådan hele døgnet rundt! Det har været der non-stop i tre døgn, og var faktisk grunden til, at jeg testede. 

Kender I nogen gode råd mod heldags-kvalme?  

Med venlig hilsen Kristina 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2017

mamatobe

Kris' skriver:

Hej alle sammen. 

Jeg er 4+5 og er i den grad ramt af kvalme, sådan hele døgnet rundt! Det har været der non-stop i tre døgn, og var faktisk grunden til, at jeg testede. 

Digistive kiks, rød saftevand og iskoldt vand var det eneste, der kunne holde min kvalme/opkastninger nogenlunde nede

Anmeld Citér

7. januar 2017

Kris'

Mange tak Har dog prøvet den røde saftevand, da jeg selv er virkelig glad for saftevand. Desværre har det pt ikke nogen effekt Men vil prøve kiks opladt isvand!

Anmeld Citér

7. januar 2017

Pianisten

Ingen specielle madvarer holdt min kvalme i skak, til gengæld hjalp det at spise småt konstant. Jeg spiste ca. hver anden time, og havde så kiks ved sengekanten til næste morgen når jeg vågnede og havde undværet mad en hel nat. Det hjalp virkelig meget, og til sidst kunne jeg så trappe ned og fandt ud af at min kvalme var forsvundet helt

Anmeld Citér

7. januar 2017

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Kris' skriver:

Hej alle sammen. 

Seabands! De havde en utrolig effekt på mig. De fjerner ikke kvalmen helt, men tager det værste. Jeg gik fra at kaste op 4-5 gange på en time til 4-5 gange på en dag. Kunne pludselig holde ud at gå i skole igen. 

Derudover så nærmest levede jeg af agurk, klemmentiner og kakaomælk de første par måneder. Samt en bolle eller et par kartofler i ny og næ. Og så gælder det om at spise laaaangsomt, og mere eller mindre hele tiden. Jeg kunne godt være en time om at spse en bolle, og så finde en klemmentin frem så snart jeg var færdig med bollen, sådan at der hele tiden var bare lidt i maven. 

Du skal finde det som lige netop du kan holde i maven. - Og gå uden om ting der gør meget ondt når der kommer igen. Rugbrød er f.eks. skidt fordi kernerne sætter sig fast i næsen. Og det er altså ikke fedt når man sidder med hovedet i lokummet og kerner i næsen for 20. gang på en dag

Anmeld Citér

7. januar 2017

Baby2017

Jeg havde heldagskvalme helt til uge 13. Her hjalp det ikke med bestemte madvarer eller drikke. Jeg endte med at få akupunktur imod kvalme,  som faktisk hjalp, men ellers var det at spise mange små måltider.  Om morgenen var værst for mig og kastede altid op og her var det med at få noget ned lige efter opkastning og så kunne jeg næsten altid holde det i mig og så fik jeg idet mindste en nogenlunde start på dagen. 

Anmeld Citér

7. januar 2017

Kris'

Mange tak for jeres råd, vejledning og tid - det er super dejligt, at folk altid er så hjælpsomme herinde

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.