Nakkefold for stor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

567 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. januar 2017

Anonym trådstarter

Jeg var til Nakkefoldsscanning d. 30 december og babys fold er 6 cm, hvilket vil sige der er en kromosomsfejl, ifølge jordemoderen er der 1/75 chance for down syndrome, jeg har fået taget en biopsi og får svar på mandag om det er down, hvis det ikke er down er det så sikkert at baby har en kromosomsfejl? Og hvad kan det så være af fejl? Ved kromosom 18 og 13 er udelukket (1/412 og 1/1038)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2017

Anonym

Anonym skriver:

Jeg var til Nakkefoldsscanning d. 30 december og babys fold er 6 cm, hvilket vil sige der er en kromosomsfejl, ifølge jordemoderen er der 1/75 chance for down syndrome, jeg har fået taget en biopsi og får svar på mandag om det er down, hvis det ikke er down er det så sikkert at baby har en kromosomsfejl? Og hvad kan det så være af fejl? Ved kromosom 18 og 13 er udelukket (1/412 og 1/1038)

6 millimeter er ret meget, og der er en sandsynlighed for, at barnet fejler noget, selvom Downs viser negativ, der findes utroligt mange sygdomme, som man ikke tester for. Hvis barnet formodes levedygtigt, vil du blive fulgt med flere misdannelsesskanninger i graviditeten, men det er ikke sikkert, at der kan gives noget klart svar, før barnet er født.

Krydser for, at alt ser normalt ud...

Anmeld Citér

6. januar 2017

Chrizta

Profilbillede for Chrizta
Anonym skriver:

Min yngste datter havde en NF på 4,1 og for meget fostervand. Vi fik tallet 1:2 og de var 110% sikre på at der var noget galt, så de tilbød en afbrydelse med det samme. Vi valgte en biopsi og at afvente svaret heldigvis. Den var normalt og hun var sund og rask.

Så det kan godt gå godt. 

Isabell  (Nov. 2009) ��

Elina (Sep. 2012) ��

Adrien (Juni 2020) ��

Anmeld Citér

7. januar 2017

M1G

Vil bare lige sende dig en kærlig tanke 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.