Er der en læge til stede??? (Billede)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.516 visninger
5 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. januar 2017

Anonym trådstarter

Nogle der har nogen idé om hvad de her kan være???

Den øverste er et modersmærke, men resten af knopperne har jeg ingen idé om hvad kan være.. De klør ikke og de generer ikke, men de formerer sig og det er blevet til så mange der på ca. 1 måned. Der er ikke andre steder på kroppen, kun der på ribbenene. Barnet er 5 år gammel.

Og ja, der er bestilt tid til læge, men det kunne være nogle herinde havde set sådan nogle knopper før og måske kunne stille min nysgerrighed.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2017

Berta

Anonym skriver:

Nogle der har nogen idé om hvad de her kan være???

Den øverste er et modersmærke, men resten af knopperne har jeg ingen idé om hvad kan være.. De klør ikke og de generer ikke, men de formerer sig og det er blevet til så mange der på ca. 1 måned. Der er ikke andre steder på kroppen, kun der på ribbenene. Barnet er 5 år gammel.

Og ja, der er bestilt tid til læge, men det kunne være nogle herinde havde set sådan nogle knopper før og måske kunne stille min nysgerrighed.

Det er vandvorter. Det skyldes en virus og er helt ufarligt. 

http://www.sygeboern.dk/sygdom/vandvorter

Anmeld Citér

6. januar 2017

Anonym trådstarter

Det er vandvorter. Det skyldes en virus og er helt ufarligt. 

http://www.sygeboern.dk/sygdom/vandvorter

Tusind tak for svar, så kan jeg så læse mig til at lægen slet ikke behøver at blive kontaktet.  Synes da det er underligt man ikke skal have vorter fjernet især når de går til svømning.

Anmeld Citér

6. januar 2017

Berta

Anonym skriver:

Tusind tak for svar, så kan jeg så læse mig til at lægen slet ikke behøver at blive kontaktet.  Synes da det er underligt man ikke skal have vorter fjernet især når de går til svømning.

Det har ikke nogen effekt at fjerne dem - altså udover kosmetisk.  Og det smitter ofte ret meget når de fjernes fordi der spredes virus. Så dit barn bliver ved med at få vorter selvom man fjerner nogle af dem. Indtil barnets immunsystem har nedkæmpet virus - og der tager indimellem noget tid med denne slags.

Desuden gør det ondt at fjerne dem - og når det i øvrigt er ufarligt er der ingen grund til at fjerne dem på små børn. 

Anmeld Citér

6. januar 2017

Anonym trådstarter

Berta skriver:

Det har ikke nogen effekt at fjerne dem - altså udover kosmetisk.  Og det smitter ofte ret meget når de fjernes fordi der spredes virus. Så dit barn bliver ved med at få vorter selvom man fjerner nogle af dem. Indtil barnets immunsystem har nedkæmpet virus - og der tager indimellem noget tid med denne slags.

Desuden gør det ondt at fjerne dem - og når det i øvrigt er ufarligt er der ingen grund til at fjerne dem på små børn. 

Ja jeg kan godt se det smarte i det, jeg kan bare slet ikke have sådan noget. Alle mine alarmer går igang når der er noget der kan smitte hjemme hos mig. Men vi ved nu hvor de kommer fra efter jeg har læst mig til symptomerne hos voksne. 

Tusind tak for svar, selvom det giver mig kløe overalt så beroligerer det mig også at vide det ikke er farligt.

Anmeld Citér

9. januar 2017

Somatel

Vorterne smitter kun den der har virussen. Det vil sige at han kan ikke smitte andre end sig selv, hvis han f.eks. rører vorterne og derefter rører sig et andet sted vil de også komme der. Så så vidt muligt skal han lade være at røre ved dem.

Hilsen en mor hvis barn også har lidt MEGET af vandvorter

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.