Hjælp til at komme af med bleen!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.256 visninger
10 svar
11 synes godt om
4. januar 2017

lau85

Hej

har virkelig brug for råd og vejledning til hvordan min datter på 3 år 2 mdr kan komme af med bleen? 

Hverken hjemme eller i børnehaven vil hun prøve toilettet. Hun bliver sur og ked af det, når vi nævner det for hende. 

Hvad gør jeg/vi? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2017

Karina84

Venter til hun er klar!

Anmeld Citér

4. januar 2017

tarkoflen

Mit bud er at l giver hende lidt ro fra presset og giver det et skud igen om nogle måneder, men hvad siger BH? 

Vi prøvede forrige jul og der gik det helt i vasken, hun begyndte at lave stort om natten og ville ikke på toilettet om dagen, så selvom hun umiddelbart havde virket klar var hun det ikke. Vi prøvede igen i påsken og der gik det så nemt! Så tror virkelig det handler om at ramme et godt tidspunkt. 

Her købte vi også en lille bog til at sætte klistermærker i hver gang hun tissede på toilettet og en overgang fik hun også liv til at se et lille afsnit af eksempelvis gurli gris eller andet. Måske det kan bruges

Anmeld Citér

4. januar 2017

Kattha

lau85 skriver:

Hej

har virkelig brug for råd og vejledning til hvordan min datter på 3 år 2 mdr kan komme af med bleen? 

Hverken hjemme eller i børnehaven vil hun prøve toilettet. Hun bliver sur og ked af det, når vi nævner det for hende. 

Hvad gør jeg/vi? 

Vi har brugt det der hedder 3-dags metoden, med lidt tilpasning. Prøv at google det og se om det er noget for jer, eller kan give noget inspiration. 

Anmeld Citér

4. januar 2017

lau85

I sommer ville hun gerne gå rundt uden bleen, men nu går hun helt i baglås 

vi har hængt et papir op ved siden af toilettet, så kan hun få et klistmærke, når hun har tisset på toilettet og jeg/vi prøver, at "lokke" med alt - selv slik, men hun afslår nu ��

Børnehaven mener måske hun er stædig, men jeg har det også dårlig med at tvinge hende til det 

Anmeld Citér

4. januar 2017

lilledittemor

Hun er ikke klar..

Anmeld Citér

4. januar 2017

baby_drømme

Som andre også har skrevet - hun er ikke klar til smide bleen. Det kommer når det kommer, ingen grund til at presse hende  

Anmeld Citér

4. januar 2017

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

min søn nægtede også fuldstændig både toilet og potte.. da vi var på besøg i han kommende børnehave viste pædagogen os rundt og da vi kom til toiletterne drejede han lige om på hælen og marcherede den anden vej - der skulle han overhovedet ikke ud...

han startede så den 1/5-16 og havde en lidt svær start dsa han ingen pædagoger eller børn kendte i forvejen... da han så havde gået der lidt begyndt han pludselig godt at ville på potte - dog uden at lave noget - vi spurgte ham bare morgen, inden aftensmad og inden sengetid og ofte ville han godt prøve.. så snakkede vi med vores kontaktpædagog om at der snart var sæson for flyverdragt og at det ville være rart på for dem men self også for ham at blive renlig inden så der ikke kom for mange uheld i dragten og at det jo var mange måneder den skulle bruges og at det var træls hvis det først var nu her til foråret vi gik i gang med at smide bleen...

vi snakkede om det herhjemme og besluttede at give det et helhjertet forsøg i efterårsferien. vi skulle bare være hjemme og hygge så vi hade hurtig adgang til potten.. og det gik faktisk over al forventning.. tror han havde 5 uheld i alt på den uge.. vi mindede ham også om det mange gange om dagen i starten.... han var i oktober 3 år og 4 måneder...

det kom pludseligt da han så de andre drenge i børnehaven tisse på de små toiletter og det kom bag på mig hvor hurtigt han fik lyst - da han jo dage forinden stejlede totalt når toilettet blev nævnt...

han foretrækker stadig potten hjemme - da han så selv kan klare det men har ikke noget imod toilet ude. dog skal han holdes da han er meget spinkel og ellers vil falde i kummen

jeg tror heller ikke jeres pige er klar, men start i det små og sæt hende på potte7toilet fx inden i børster tænder som det første og byg så flere gange på når hun er tryg ved det. derefter kan i jo så tage bleen af hende når i er der hjemme og så bygge på....

pøj pøj

Anmeld Citér

5. januar 2017

dorthemus

lau85 skriver:

Hej

Hvad gør jeg/vi? 

Venter  Som pædagog har jeg igennem mange år set hvad der virker og hvad der ikke virker. Og det kan ikke nytte at begynde at toilettræne og tage bleen af før barnet selv viser interesse. I kan risikere at det giver et meget stort tilbageskridt hvis i forcerer projektet. Vent og slap af, bleen skal nok komme af.

Anmeld Citér

5. januar 2017

Muhmi

lau85 skriver:

Hej

Hvad gør jeg/vi? 

Lader være med at presse hende ud i noget hun tydeligt ikke er klar til.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.