min søn nægtede også fuldstændig både toilet og potte.. da vi var på besøg i han kommende børnehave viste pædagogen os rundt og da vi kom til toiletterne drejede han lige om på hælen og marcherede den anden vej - der skulle han overhovedet ikke ud...
han startede så den 1/5-16 og havde en lidt svær start dsa han ingen pædagoger eller børn kendte i forvejen... da han så havde gået der lidt begyndt han pludselig godt at ville på potte - dog uden at lave noget - vi spurgte ham bare morgen, inden aftensmad og inden sengetid og ofte ville han godt prøve.. så snakkede vi med vores kontaktpædagog om at der snart var sæson for flyverdragt og at det ville være rart på for dem men self også for ham at blive renlig inden så der ikke kom for mange uheld i dragten og at det jo var mange måneder den skulle bruges og at det var træls hvis det først var nu her til foråret vi gik i gang med at smide bleen...
vi snakkede om det herhjemme og besluttede at give det et helhjertet forsøg i efterårsferien. vi skulle bare være hjemme og hygge så vi hade hurtig adgang til potten.. og det gik faktisk over al forventning.. tror han havde 5 uheld i alt på den uge.. vi mindede ham også om det mange gange om dagen i starten.... han var i oktober 3 år og 4 måneder...
det kom pludseligt da han så de andre drenge i børnehaven tisse på de små toiletter og det kom bag på mig hvor hurtigt han fik lyst - da han jo dage forinden stejlede totalt når toilettet blev nævnt...
han foretrækker stadig potten hjemme - da han så selv kan klare det men har ikke noget imod toilet ude. dog skal han holdes da han er meget spinkel og ellers vil falde i kummen 
jeg tror heller ikke jeres pige er klar, men start i det små og sæt hende på potte7toilet fx inden i børster tænder som det første og byg så flere gange på når hun er tryg ved det. derefter kan i jo så tage bleen af hende når i er der hjemme og så bygge på....
pøj pøj 
Anmeld
Citér