Kontanthjælp og barsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.079 visninger
5 svar
2 synes godt om
3. januar 2017

Anonym trådstarter

Nogen der kan fortælle hvordan man står stillet? Hvad får man mens man er på barsel og efter barsel?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2017

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Nogen der kan fortælle hvordan man står stillet? Hvad får man mens man er på barsel og efter barsel?

Statserne står på beskæftigelsesministeriets hjemmeside (du finder dem nemt ved at søge "Kontanthjælpssatser 2017"

Du vil få en grundsats + et barselstillæg. Jeg mener det er ca 12.000 før skat. Det er det samme uanset om du er enlig eller ej. Det er dog kun efter du har født og indtil din barsel slutter. 

Inden du føder kan du få gravidsats, det kan jeg dog ikke huske hvor meget er. 

Efter barsel får du grundsats.

Anmeld Citér

3. januar 2017

Anonym trådstarter

MummiT skriver:

Statserne står på beskæftigelsesministeriets hjemmeside (du finder dem nemt ved at søge "Kontanthjælpssatser 2017"

Du vil få en grundsats + et barselstillæg. Jeg mener det er ca 12.000 før skat. Det er det samme uanset om du er enlig eller ej. Det er dog kun efter du har født og indtil din barsel slutter. 

Inden du føder kan du få gravidsats, det kan jeg dog ikke huske hvor meget er. 

Efter barsel får du grundsats.

Mange tak kunne slet ikke finde noget om barselstillæg nemlig, men fandt satsen for efter 12 graviditetsuge 

Anmeld Citér

3. januar 2017

Anpau

Anonym skriver:

Nu ved jeg ikke hvor gammel du er, men husk at hvis du er under 30 og ikke har en erhvervs- eller videregående uddannelse, så er satserne anderledes, da du så skal på uddannelseshjælp. 

Anmeld Citér

3. januar 2017

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Under din barsel er satsen 14.808kr.

Hvad den er før og efter,afhænger af nogle forskellige ting.

Anmeld Citér

4. januar 2017

Mortilsnart4

• Jeg er på barsel med mit 4 barn 

jeg får forsørger taksten over 30 den ligger på 10400 kr når skatten er trukket 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.