9½ måned, skriger i søvne og ryster

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

321 visninger
3 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. januar 2017

Anonym trådstarter

Hjælp! Min søn på næsten 10 måneder har de sidste to nætter skreget som pisket flere gange i løbet af natten! Jeg tror han er blevet voldsomt overstimuleret i juleferien (3 julefrokoster, juleaften, 1 fødselsdag, 1 overnatning ude, nytår, mange børn i trodsalderen til alle arrangementer) og det måske har noget med det at gøre. Samtidig skulle han ifølge vidunderlige uger være i slutningen af et tigerspring. Kæresten prøvede at trøste ham ved første hysteriske episode igår agtes og han sagde at det ikke virkede til at vores søn rent faktisk ikke var vågen under skrigeriet men da han ville gi ham dyne på vågnede han og skreg endnu mere og nærmest rystede. Jeg har fundet ud af at det hjælper hvis han bliver puttet i sin barnevogn i stedet for tremmesengen fordi han ikke kan bevæge sig sådan. Vi gik fra 5-6 stykker af disse ture i forgårs til 2 i nat da jeg puttede ham i barnevognen allerede efter første tur igår aftes. 

Vil I ikke komme med jeres bud på hvad der kan være galt siden han bliver så ulykkelig? Det skær i mit hjerte at han skal igennem det hver nat og han er utrøstelig i ca en halv time før han falder til ro igen.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2017

modesty

Anonym skriver:

Hjælp! Min søn på næsten 10 måneder har de sidste to nætter skreget som pisket flere gange i løbet af natten! Jeg tror han er blevet voldsomt overstimuleret i juleferien (3 julefrokoster, juleaften, 1 fødselsdag, 1 overnatning ude, nytår, mange børn i trodsalderen til alle arrangementer) og det måske har noget med det at gøre. Samtidig skulle han ifølge vidunderlige uger være i slutningen af et tigerspring. Kæresten prøvede at trøste ham ved første hysteriske episode igår agtes og han sagde at det ikke virkede til at vores søn rent faktisk ikke var vågen under skrigeriet men da han ville gi ham dyne på vågnede han og skreg endnu mere og nærmest rystede. Jeg har fundet ud af at det hjælper hvis han bliver puttet i sin barnevogn i stedet for tremmesengen fordi han ikke kan bevæge sig sådan. Vi gik fra 5-6 stykker af disse ture i forgårs til 2 i nat da jeg puttede ham i barnevognen allerede efter første tur igår aftes. 

Vil I ikke komme med jeres bud på hvad der kan være galt siden han bliver så ulykkelig? Det skær i mit hjerte at han skal igennem det hver nat og han er utrøstelig i ca en halv time før han falder til ro igen.

Jeg oplevede det samme med min søn under separationsangsten, da han var samme alder. Det varede i cirka en måned og i den tid sov han i dobbeltsengen ved siden af mig. Det gjorde det en lille smule bedre, men ikke meget - det var mest bare for at vise ham at jeg var der for ham hele tiden.

Anmeld Citér

3. januar 2017

Muhmi

En god idé kan måske være at putte ham i jeres seng, sammen med en af jer og når han så sover så kan I snige jer ligeså stille ud og have hyggeaften.. Den der periode er super svær men hvis man giver dem ekstra meget omsorg når der skal puttes, så synes jeg det kan blive lidt bedre.

Anmeld Citér

3. januar 2017

HPH

Anonym skriver:

Lyder for mig som night terror

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.