Venteliste til vuggestue?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.834 visninger
12 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. januar 2017

Anonym trådstarter

Hvilket nummer stod I på ventelisten, da I fik tilbudt vuggestueplads?

Vi står nr. 5 og bor i København. Hvornår tror I, vi kan forvente at få plads?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2017

Kildebakken

Anonym skriver:

Hvilket nummer stod I på ventelisten, da I fik tilbudt vuggestueplads?

Vi står nr. 5 og bor i København. Hvornår tror I, vi kan forvente at få plads?

Spørg I den pågældende institution, de ved hvornår pladserne bliver ledige

Anmeld Citér

2. januar 2017

Anonym trådstarter

Kildebakken skriver:

Spørg I den pågældende institution, de ved hvornår pladserne bliver ledige

De henviser til Pladsanvisningen, som ikke vil/kan give os et konkret svar.

Anmeld Citér

2. januar 2017

sost

Du kan ikke altid vide det. 4 før dug vil få tilbudt pladsen først. Men du kan jo være heldig at de 4 siger nej. Vi stod nr. 13 og ugen efter fik vi tilbudt pladsen. 

Anmeld Citér

2. januar 2017

Anonym trådstarter

sost skriver:

Du kan ikke altid vide det. 4 før dug vil få tilbudt pladsen først. Men du kan jo være heldig at de 4 siger nej. Vi stod nr. 13 og ugen efter fik vi tilbudt pladsen. 

Ved du, hvor mange gange om året der er et ryk?

Anmeld Citér

2. januar 2017

Mamman

Profilbillede for Mamman
Anonym skriver:

her hos os kan de komme i bh fra den måned de bliver 2,5 år. Så der kan i princippet rykke nogle stykker hver måned

Anmeld Citér

2. januar 2017

Anonym

Anonym skriver:

Umiddelbart vil jeg tro at der kommer et ryk når de største børn i børnehaven skal i skole. Så kommer de store fra vug op i børnehaven og så er der plads til nye. 

Her er det 1. Februar. Et andet område i kommunen er det 1 marts eller 1 maj, så der er stor forskel 

Anmeld Citér

2. januar 2017

Anonym

Vi stod nummer to (i Frederiksberg kommune, som i øvrigt har åbnet for ventelisterne for børn uden for kommunen!). Jeg mener, at have læst eller hørt, at det store ryk i København sker i maj. Men hvis I kun er nummer fem, tror jeg næsten, I får en plads inden da. Hvornår har I behovsdato fra?

Anmeld Citér

2. januar 2017

Anonym trådstarter

Vi stod nummer to (i Frederiksberg kommune, som i øvrigt har åbnet for ventelisterne for børn uden for kommunen!). Jeg mener, at have læst eller hørt, at det store ryk i København sker i maj. Men hvis I kun er nummer fem, tror jeg næsten, I får en plads inden da. Hvornår har I behovsdato fra?

Vores behovsdato er 16. januar, så jeg håber meget, at vi snart får plads. Har bare hørt fra så mange, at der altid er lang ventetid i Københavns Kommune.

Anmeld Citér

2. januar 2017

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Det kommer jo an på hvor mange nye pladser der er. Er det en lille eller stor institution? Der kan også være tilflyttere og søskende garantier der spiller ind. 

Det største ryk sker som regel i maj alt efter hvornår skolebørn rykker men det kan du jo ikke bruge. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.