Gravid og analsex

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.750 visninger
6 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. januar 2017

Anonym trådstarter

Hej piger. 

Jeg er gravid i 3. trimester og havde igår analsex med min kæreste. Efter at han havde været oppe i mig analt, fortsatte vi vaginalt bagefter. Men min kæreste glemte at vaske sig imellem. Ville i kontakte lægen i forhold til at jeg evt kan være i risiko for en infektion? Især nu når jeg er gravid... eller ville i vente og se tiden an? Man kan vel mærke hvis man får en infektion af en art?   

Lidt pinligt at skulle ringe til sin læge om det.... 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2017

Anonym

Hej piger. 

Jeg er gravid i 3. trimester og havde igår analsex med min kæreste. Efter at han havde været oppe i mig analt, fortsatte vi vaginalt bagefter. Men min kæreste glemte at vaske sig imellem. Ville i kontakte lægen i forhold til at jeg evt kan være i risiko for en infektion? Især nu når jeg er gravid... eller ville i vente og se tiden an? Man kan vel mærke hvis man får en infektion af en art?   

Fy for den lede.

Risikoen for bakteriel vaginose er stor, men hvis du ikke oplever symptomer, ville jeg nok vente med at ringe til lægen.

Anmeld Citér

2. januar 2017

Babilooo

Du er da næsten sikker på en infektion. 

Anmeld Citér

2. januar 2017

Anonym

Anonym skriver:

Hej piger. 

Hvordan kan i glemme det ? 

Du har vel også opdaget at han ikke var i bad mellem?

Anmeld Citér

2. januar 2017

modesty

Anonym skriver:

Hej piger. 

Ups. Der er ret stor sandsynlighed for en urinvejsinfektion eller lignende.

Jeg ved ikke om lægen vil sætte dig på præventiv antibiotika - og det ville jeg også sige nej til hvis jeg var dig. Men det er nok en god idé at du i dagene omkring symptom-udbrud (typisk 3-8 dage efter eksponering med de mest almindelige infektioner) bliver stixet hos lægen da urinvejsinfektioner i mange tilfælde ikke kan mærkes under graviditet.

Anmeld Citér

2. januar 2017

modesty

Smølfine123 skriver:

Du er da næsten sikker på en infektion. 

Ikke nødvendigvis, nej. Det kommer helt an på hendes bakterieflora både det ene og det andet sted. Men risikoen er selvfølgelig væsentligt forhøjet.

Anmeld Citér

2. januar 2017

Carina:-)

Det er noget skidt både når man er og ikke er gravid så ja kontakt lægen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.