Hvad arbejder i med. Overvejer branche skift

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

565 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. januar 2017

Anonym trådstarter

Siden jeg var barn ville jeg uddanne mig som pædagog. Og det er jeg også.

De sidste år har jeg været vikar i forskellige institutioner. Men ikke noget fast arbejde.

Jeg overvejer lidt om jeg skal starte på noget nyt. Ved ikke helt hvad da jeg gerne vil arbejde med mennesker. Dog er jeg ikke til det hygiejne mæssigt af ældre.

SåHvad arbejder i med og hvilke muligheder kunne i se for en der gerne vil arbejde med mennesker

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2017

Tip!

Jeg er også uddannet pædagog og arbejder som bostøtte i psykiatrien.. vildt spændende, og der er intet plejearbejde, hvilket jeg sætter stor pris på.. 

Anmeld Citér

2. januar 2017

Anonym

Har desværre ikke noget nyttigt at komme med, da jeg selv er i gang med en kandidat rettet mod gymnasie undervisning, men ville bare lige smide ind at der jo er blevet vedtaget en rigtigt irriterende lov omkring uddannelsesloft - så du kan nok ikke uddanne dig til bachelor eller nogen anden uddannelse der ikke er direkte erhvervsorienteret  kan dog ikke huske præcis hvilke uddannelser, det var undtaget. 

Jeg selv har tænkt lift på frisørjobbet som et, jeg kunne forestille mig som alternativ mulighed, hvis jeg en dag valgte at gå en helt anden retning.  og på det seneste har jeg også kigget på lægesekretær, som et interessant og givende job - men igen er jeg usikker på om det falder ind under loftet. 

Mon du kan finde en form for erhvervsvejleder til at give gode råd? Ellers synes jeg siden UG.dk er god til at undersøge lidt om andre jobmuligheder. Håber du finder det rette 

Anmeld Citér

2. januar 2017

God-mor

Anonym skriver:

Siden jeg var barn ville jeg uddanne mig som pædagog. Og det er jeg også.

De sidste år har jeg været vikar i forskellige institutioner. Men ikke noget fast arbejde.

Jeg overvejer lidt om jeg skal starte på noget nyt. Ved ikke helt hvad da jeg gerne vil arbejde med mennesker. Dog er jeg ikke til det hygiejne mæssigt af ældre.

SåHvad arbejder i med og hvilke muligheder kunne i se for en der gerne vil arbejde med mennesker

Jeg læser til pædagog Tænker at det er en ret bred uddannelse og hvis du gerne vil arbejde med mennesker er det helt oplagt for dig at blive i det. Men måske har du ikke fundet din rette hylde indenfor faget. Men ellers kan du overveje at blive dagplejer eller du kan overveje en uddannelse som socialrådgiver evt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.