Det med at have sex på bestemte tidspunkter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

992 visninger
12 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
31. december 2016

Anonym trådstarter

Min kæreste og jeg har stadigvæk sex stort set hver dag. Ikke fordi vi SKAL så vi snart kan få det barn vi så gerne vil have, men simpelthen fordi lysten bare er der. Vi har været sammen i 4 år og har altid haft et fantastisk sex liv. 

MEN!! Nu er det jo så sådan at alle de kloge siger man skal have sex hver 2-3. dag for at opnå bedst virkning af sæden. 

Det er i forvejen svært for os at regne ud hvornår vi har størst chance for at lave en lille baby, da min kæreste har nedsat sædkvalitet og jeg kan aldrig regne med hvornår min mens kommer, hvis den overhovedet kommer.

Så mit spørgsmål er, hvad er bedst? At holde igen, eller bare klø på??? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. december 2016

Anonym

Anonym skriver:

Min kæreste og jeg har stadigvæk sex stort set hver dag. Ikke fordi vi SKAL så vi snart kan få det barn vi så gerne vil have, men simpelthen fordi lysten bare er der. Vi har været sammen i 4 år og har altid haft et fantastisk sex liv. 

MEN!! Nu er det jo så sådan at alle de kloge siger man skal have sex hver 2-3. dag for at opnå bedst virkning af sæden. 

Det er i forvejen svært for os at regne ud hvornår vi har størst chance for at lave en lille baby, da min kæreste har nedsat sædkvalitet og jeg kan aldrig regne med hvornår min mens kommer, hvis den overhovedet kommer.

Lysten må være det vigtigste, selvom I har hårde odds, når I begge formentligt fejler noget fertilitetsmæssigt.

Anmeld Citér

31. december 2016

esioul

Anonym skriver:

Der kvæler jeres forhold. At blive ved på den måde. Stop op og nyd hinanden 

Anmeld Citér

31. december 2016

AogA

Da vi lavede nummer 1 og nummer 2 havde vi også sex hver dag  Det tog os 3 måneder og lave nummer 1 og 9 måneder at lave nummer 2 (vi fejler ikke noget fertilitetsmæssigt  Ved ikke om i gør det). Det lykkedes os dog først at blive gravid med nummer 2 den måned hvor vi lagde baby-planerne på hylden fordi vi var på familieferie  Tror vi havde sex hver anden eller tredje dag i lige præcis den periode 

Efter vores nummer 2 blev født (han er 20 måneder) er vores sexliv faldet en del fordi nummer 2 har været et meget krævende barn, der aldrig sover, så vores voksentid har været begrænset  Vi har i en lang periode kun haft sex cirka 1 gang om ugen, men jeg blev alligevel gravid 2 gange på prævention da vores yngste var et år og igen da han var 1,4 år. Begge gange endte dog ud i en spontan abort (som vi begge var meget kede af), og efter det besluttede vi os for at stoppe ned præventionen, og se hvad der skete, og så gik der 2 måneder før jeg var gravid igen   

Blot for at illustrere hvor forskelligt sexliv kan være, og stadig ende ud i graviditet. Med vores nummer 1 og nummer 3 fyldte baby-planerne ikke så meget i mit hoved. Med vores nummer 2 kunne jeg ikke tænke på andet, og brugte ægløsningstest, samt testede 100 gange hver måned  Med nummer 2 blev jeg først gravid da jeg lagde tankerne på hylden  Så nyd hinanden som i har lyst til, og lad være med at fokusere så meget på hvordan i hurtigst muligt laver baby  Så skal baby nok snart komme 

Anmeld Citér

31. december 2016

AogA

Jeg så først nu, at i har problemer med fertiliteten  Så kan vores situationer selvfølgelig ikke sammenlignes  Jeg holder dog stadig fast i, at i skal nyde hinanden, og jeres aktive sexliv i stedet for at dræbe den naturlige lyst med skemalægning af sex 

Anmeld Citér

31. december 2016

Lykkelig-Kvinde

Anonym skriver:

Hav sex lige som i plejer.. jo mere sex jo friskere udløsning (det er ihværtifal min mening) 

og så ville jeg hvis jeg var dig måske over en periode tage æggeløsnings test så du kan se ca hvornår du har æggeløsning, det gjorde jeg ihværtifal 

Anmeld Citér

31. december 2016

Anonym trådstarter

Lykkelig-Kvinde skriver:

Hav sex lige som i plejer.. jo mere sex jo friskere udløsning (det er ihværtifal min mening) 

og så ville jeg hvis jeg var dig måske over en periode tage æggeløsnings test så du kan se ca hvornår du har æggeløsning, det gjorde jeg ihværtifal 

Det er også lidt min tanke men så bliver man jo i tvivl alligevel.

Jeg kan ikke teste for LH da jeg har pcos og alt for uregelmæssig mens til at det kan lade sig gøre. 

Men tusind tak for dit svar! Det er rart at høre andres mening. 

Anmeld Citér

31. december 2016

Anonym trådstarter

AogA skriver:

Jeg så først nu, at i har problemer med fertiliteten  Så kan vores situationer selvfølgelig ikke sammenlignes  Jeg holder dog stadig fast i, at i skal nyde hinanden, og jeres aktive sexliv i stedet for at dræbe den naturlige lyst med skemalægning af sex 

Nej det er godt nok ikke helt samme situation  Vi har "prøvet" at blive gravide i 2,5 år. Vi har aldrig planlagt at NU skal vi knalde fordi der er ægløsning. 

Men man kan jo alligevel ikke lade være med at tænke om man burde gøre noget ud af at planlægge det sådan, når nu det skal være SÅ besværligt. Selvom jeg aller helst vil holde på at vi har sex når vi har lysten til hinanden, og ikke når kalenderen siger det 

Anmeld Citér

31. december 2016

Anonym

Vi havde sex Ca hver dag med både nr 1+2  

Anmeld Citér

31. december 2016

Babilooo

Jeg mener ikke man anbefaler sex hver da hvis der er tale om nedsat sædkvalitet.

Er I ikke i behandling..?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.