Hvad kan jeg gøre ved øjenbetændelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

782 visninger
5 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. december 2016

Lf

Min søn på 9 måneder har fået øjenbetændelse, er der noget jeg kan gøre for hurtigere bedring? :-)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2016

CC79

Jeg plejer at lave en saltvandsblandning som jeg så dypper i øjnene tre gange dagligt. Man ka købe dem som pipetter på apoteket men det jo billigere at lave det selv og ret nemt. En halv liter kogt vand i blandet 1 tsk salt som er klar til brug når den er kølet ned. Synes det virker rigtigt godt og lindrer i samspil med medicinen. Nogle gange har jeg også kunne forebygge øjenbetændelse med en saltvandsblanding i det øjeblik jeg blev opmærksom på der måske var noget på vej i øjnene. God bedring med ham..

Anmeld Citér

30. december 2016

Meyer

Profilbillede for Meyer

Hvis det er en bakterie øjenbetændelse skal han have nogle øjendråber på recept, men hvis det er virus er saltvand fint. God bedring til den lille mand

Anmeld Citér

30. december 2016

(august)

Fusitalmic er et must have hjemme hos os at have liggende, da man aldrig ved hvornår de får økenbetændelse og det er jo altid i weekenden. 

Med Fusitalmic skal der kun dryppes morgen og aften, så perfekt til børn i institution og skole. 

Anmeld Citér

30. december 2016

SofiaMik

(august) skriver:

Fusitalmic er et must have hjemme hos os at have liggende, da man aldrig ved hvornår de får økenbetændelse og det er jo altid i weekenden. 

Med Fusitalmic skal der kun dryppes morgen og aften, så perfekt til børn i institution og skole. 

Min læge siger, at de under ingen omstændigheder vil udskrive recept på fusithalmic, hvis ikke de har podet for bakterier, da det ikke virker mod virus. Og når man bruger fusithalmic hele tiden /præventivt, så ender det med at bakterierne bliver resistent mod midlet.

Behandling mod øjenbetændelse består ganske simpelt i at fjerne betændelsen nænsomt fra øjnene flere gange dagligt.

Hvis det er bakterier, kan man se det ved, at det hvide i øjnene bliver meget rødt og så skal man opsøge læge

Anmeld Citér

30. december 2016

(august)

SofiaMik skriver:

Min læge siger, at de under ingen omstændigheder vil udskrive recept på fusithalmic, hvis ikke de har podet for bakterier, da det ikke virker mod virus. Og når man bruger fusithalmic hele tiden /præventivt, så ender det med at bakterierne bliver resistent mod midlet.

Behandling mod øjenbetændelse består ganske simpelt i at fjerne betændelsen nænsomt fra øjnene flere gange dagligt.

Hvis det er bakterier, kan man se det ved, at det hvide i øjnene bliver meget rødt og så skal man opsøge læge

Det har du let ret i og de får det heller ikke med mindre jeg er helt sikker på det er øjenbetændelse. Har tre som lider en del af der, så er nærmest ekspert i at se hvornår det er og ikke er. Ringer altid til praktiserende læge mandag hvis de har det i weekenden, men ringer ikke 1813 pga det. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.