Selvom jeg har familie selv med mand og børn, så føler jeg mig nu alligevel så hjemløs. Hjemløs i mit opland. De som burde ha min ryg og burde være der.
Min far og mor blev skilt da jeg var lille. Min mor var min far utro, noget hun selv har indrømmet da jeg blev større og endda gav min far skylden for hendes utroskab.
Min mor fandt en ny mand hun fik børn med og jeg blev tydeligt nedprioriteret. Selv familien så det og senere min svigerfamilie undrede sig. Min mor har aldrig lagt skjul på sit had til min far og sin væmmelse i mig fordi jeg ligner ham.
Min far fandt også ny kone med egne børn. De bliver tydeligt forfordelt og jeg er tydeligt ikke i deres familie. Jeg er på ingen måde noget, i forhold til søskende status, og mine børn bliver, og også foran dem, omtalt som ikke værende hendes børnebørn selvom de kalder hende bedstemor.
Det gør mig så ondt også på børnenes vegne. Jeg føler virkelig jeg er uønsket og har altid været det. Jeg var ikke rigtig hjemme nogen steder og føler ikke jeg hører til. Jeg har store konsekvenser af det i dag, og er inde i en ret svær periode især pga julen hvor det lige nu fylder meget
min far hjælper en sjælden gang imellem feks med en lampe og lignende men det er tydeligt de gør en utrolig stor indsats ved hendes børn og vi ofte bliver afvist. Det samme ved min mor.
Det er blevet så stramt jeg har måtte nedtone vores kontakt til min far for at de kan tage initiativ da jeg blev så ødelagt af alle afvisningerne, vi ses nu ca 1 gang hver 2 mdr. Min mor og stefar har jeg måtte lægge helt på is i en periode da de ikke ønskede at se mig men indimellem gerne børnene. Trods hun hadede at blive bedste da vi fik nr 1. Det var meget uønsket fra hendes side men da hendes hjerteveninde blev mormor var det pludselig interessant i små doser, for også at være med på bedste billederne på Facebook. Så forudsætningerne er næppe helt rene og frygter hvad der sker når min mor og hendes mands fælles børn begynder at give børnebørn. Så bliver de nok også vippet i kulden, så nu har vi sagt helt fra. Bla da min mor havde løjet og gået bag om min ryg omkring mine søskende sidst børnene var derovre uden os, og at vores ældste ikke ville derover da han sagde de var efter ham hele tiden og var ked af det. Så nu blev nok nok.
Jeg er så ked af det skal være sådan og føler mig så trist over at føle jeg ingenting er værd fordi det er det jeg har hørt hele mit og føler stort svigt. Ja føler mig så ensom at jeg ingen familie føler jeg har sådan rigtigt ud over min mand og svigerfamilien. Jeg håber disse følelser forsvinder når børnene bliver større og når de engang som voksne selv får børn.
Jeg gør alt for at mine børn ikke skal føle svigt og forskelsbehandling. Gør alt for at lade dem vide hvor uendeligt højt jeg elsker dem og hvor vigtige de er for mig. Det samme ønsker jeg for mine kommende børnebørn. Min dør er altid åben for hver og en. Dette giver lidt trøst og glæde midt i det hele selvom jeg føler mit hjerte er knust i forhold til min familie som burde være bag mig
ved ikke hvad jeg vil med indlægget. Jeg er bare så ked af det indeni. Har bare ikke brug for flere nedladende kommentarer, at jeg aldrig er god nok og alt der kan være forkert ved mig. Føler det som en tung sky for mit bryst som forhindrer mig i at trække vejret frit