Kyssesyge og alkohol

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13.719 visninger
10 svar
15 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. december 2016

Anonym trådstarter

Hej

Min datter på 15 år fik i august måned konstateret kyssesyge. Det var et langt sygdomsforløb, hun havde det meget dårligt og hun har tabt sig 6 kg. Nu er hun helt rask, dog bliver hun træt hvis hun laver for meget.

Hendes klasse holder nytårsfest og de har planlagt den fest i flere måneder. Min datter skal med, men man åbenbart ikke må drikke alkohol når man haft kyssesyge. Eller der skal gå et halvt år før man må drikke. Det er min datter rigtig ærgerlig over. 

Min fætter har sagt - citerer ham - "hun skal sgu bare drikke alt hvad hun har lyst til, det betyder ikke noget". Han havde selv kyssesyge i oktober sidste år og han var - meget - fuld nytårsaften. Og der skete ikke noget.

Skal min datter bare have lov til at drikke nytårsaften? Vi plejer at have den aftale at der ikke er regler for hvor meget hun må drikke - jeg skal bare ikke blive ringet op af nogle der fortæller mig at hun er gået kold eller har brækket sig eller noget i den retning.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2016

mija

Altså den gang jeg havde kyssesyge drak jeg selvfølgelig ikke i den tid jeg var syg, tror først jeg begyndte igen efter jeg var helt symptomfri.

Så vidt jeg kan læse mig frem til, råder de også til at vente noget tid

Anmeld Citér

29. december 2016

sommerfuglen82

Nu er det maaaaaange år siden jeg havde det og dengang var det no go med alkohol i et ½ år.
Men nu googlede jeg det lige og kan se der nu menes andet..
Smider lige et link så kan du selv læse 
(læs nederst) 
http://www.sygevoksne.dk/sygdom/kyssesyge

Anmeld Citér

29. december 2016

sommerfuglen82

Endnu et link hvor der faktisk bliver skrevet næsten det samme  
https://min.medicin.dk/Sygdomme/Sygdom/88

Anmeld Citér

29. december 2016

Steffecph

Jeg havde kyssesyge i efteråret 2011. Jeg fik besked på at undgå alkohol, så længe jeg var syg. Herefter gav jeg den gas - som alle mine andre venner på 17 år 

Anmeld Citér

29. december 2016

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Det kommer an på hvor hårdt leveren har været ramt hvor farligt det er. 

Jeg ville ringe til lægen og lade hende bestemme 100 pct. Jeg havde selv kyssesyge i 10 klasse og måtte ikke drikke det første halve år af 1g og det overlevede jeg altså uden men

Anmeld Citér

29. december 2016

Aristocats

Jeg ville ringe og høre lægen ad 

Anmeld Citér

29. december 2016

ESV

Anonym skriver:

Hej

Min datter på 15 år fik i august måned konstateret kyssesyge. Det var et langt sygdomsforløb, hun havde det meget dårligt og hun har tabt sig 6 kg. Nu er hun helt rask, dog bliver hun træt hvis hun laver for meget.

Hendes klasse holder nytårsfest og de har planlagt den fest i flere måneder. Min datter skal med, men man åbenbart ikke må drikke alkohol når man haft kyssesyge. Eller der skal gå et halvt år før man må drikke. Det er min datter rigtig ærgerlig over. 

Min fætter har sagt - citerer ham - "hun skal sgu bare drikke alt hvad hun har lyst til, det betyder ikke noget". Han havde selv kyssesyge i oktober sidste år og han var - meget - fuld nytårsaften. Og der skete ikke noget.

Skal min datter bare have lov til at drikke nytårsaften? Vi plejer at have den aftale at der ikke er regler for hvor meget hun må drikke - jeg skal bare ikke blive ringet op af nogle der fortæller mig at hun er gået kold eller har brækket sig eller noget i den retning.

Var det mit barn fik hun ikke lov! Kysse syge er hårdt for hele kroppen og leveren er sat under pres, den har ikke godt af også at skulle udskille alkohol. Det er død ærgerligt og synd for din datter men jeg ville lade hende vente til næste år! 

Anmeld Citér

29. december 2016

rytteriet

Et BARN på 15 tager bestemt ikke skade af at undvære alkohol. 

Anmeld Citér

29. december 2016

mpr

Hej

Jeg ville ikke gøre det, i forbindelse med kysse syge hæver/forstørres milten og derfor påvirker leveren, og hvis hun drikker alkohol eller dyrker hård sport det første halve år efter, kan hun risikere hendes lever står af eller at milten brister, og det kan være dødsens farligt.. Der er en grund til at der er nul tolerance når det kommer til alkohol.. Ville slet ikke risikere det.. 

For så ikke at sige hun er 15. havde ikke givet lov til at drikke alkohol før man er 16..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.