Hæmorider :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.536 visninger
6 svar
0 synes godt om
27. december 2016

Anonym trådstarter

Jeg er knap 33 uger henne og har nu fået den vildeste hæmoride 

den gør så ondt og jeg har svært ved at sidde ned og rejse mig osv... siden igår har jeg brugt doloproct til at smøre med, men det går altså for langsomt! Jeg skal ikke voldsomt på toilet, men kan mærke at jeg gerne ville, så nu har jeg taget 20 ml lactulose og drikker spandevis af vand...

jeg kan godt presse den op, men efter kort til "falder den ud" igen... please fortæl mig den forsvinder med det creme?!  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2016

AnoMom

Anonym skriver:

Jeg er knap 33 uger henne og har nu fået den vildeste hæmoride 

den gør så ondt og jeg har svært ved at sidde ned og rejse mig osv... siden igår har jeg brugt doloproct til at smøre med, men det går altså for langsomt! Jeg skal ikke voldsomt på toilet, men kan mærke at jeg gerne ville, så nu har jeg taget 20 ml lactulose og drikker spandevis af vand...

jeg kan godt presse den op, men efter kort til "falder den ud" igen... please fortæl mig den forsvinder med det creme?!  

Puh jeg føler med dig. Jeg har været der. Og det er smertefuldt som bare pokker. 

Men ja den forsvinder med salven. :-)

og selvom det gør ondt at gå på wc så håb på det er lidt hård afføring. Det er nemlig med til at "massere" den på vejen ud og blødgøre den så den ikk gør ligeså ondt og forsvinder hurtigere. 

Anmeld Citér

28. december 2016

Beem82

Cremen virker, men ja det tager tid

Vil også anbefale A-wipes fra apoteket, det er servietter til at gøre sig rent efter afføring og de virkede lindrende for mig - og absolut rarere end toiletpapir!

Derudover brugte jeg også en smertestillende gel, da jeg havde en kæmpe en under sidste graviditet (xylocain gel mener jeg det var). Jeg brugte den i perioden mellem doloproct påsmøringerne. Anbefalelsesværdigt!

Og så ellers massage massage massage!

Anmeld Citér

28. december 2016

Zelinasmor

Jeg har haft en indvendig og en udvendig siden uge 34 og selvom jeg smører er de ikke forsvundet. Skal føde i morgen. Tit forsvinder de først efter fødslen. Jeg forstår din frustration. Jeg kommer kun på toilet ca en gang i ugen når min mave er så presset at det næsten bliver til vand 

Anmeld Citér

28. december 2016

sandramor

Jeg kender alt til de pokkers hæmorider 

Jeg har rigtig god erfaring med enebær salve 

Et døgn bum så er de skrumpet ind 

Anmeld Citér

28. december 2016

MorTil4<3

Her har jeg selv døjet meget med dem, og gør jeg stadig her 1 ½ år EFTER fødslen. 
Jeg skal bare ha taget mig sammen til at komme op til lægen og få dem ordnet. 
Hun vil sætte elastik om dem, så de tørre ind og falder af  
Og er det rigtigt slemt, så vil jeg blive henvist til en op, det er hurtigt og nemt siger hun.. 

Anmeld Citér

28. december 2016

mija

Åh avav! Jeg fik også en masse små hæmorider under graviditeten, under/ lige efter fødsel voksede de til dobbelt størrelse og gjorde ubeskrivelig ondt! Nu her 3 mdr efter, har jeg faktisk stadig en smule, dog gør de ikke ondt!

Salven hjalp overhovedet ikke her! Men det der lindrede lidt var hvis jeg tog en isterning i noget papir og holdt på lidt tid nogle gange om dagen, og/eller smurte med lidt honning  Ja, det er noget værre klister stads, men det hjalp altså

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.