Nytårsaften hjemme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.267 visninger
10 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. december 2016

Anonym trådstarter

Hej.

Jer der skal være hjemme, måske har små børn, og ikke rigtig har nogle planer nytårsaften.

Hvad vil i få tiden til at gå med indtil kl. bliver 12?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2016

MKBP

Profilbillede for MKBP
Anonym skriver:

Hej.

Jer der skal være hjemme, måske har små børn, og ikke rigtig har nogle planer nytårsaften.

Hvor små er små ? Hvad skal der ske kl. 12 ??  - mener om det evt kunne flyttes til før på aftenen !? Vi skal ikke holde hjemme, men ville egentlig gerne, da vi så nok bare havde skudt krudtet af ved 21 tiden og så smidt ungerne i seng  Synes tiden går dræbende langsom fra vi har spist til midnat...

//Mette

Anmeld Citér

27. december 2016

Anonym trådstarter

3 og 5... 

Jamen ikke det store tror jeg, det er bare sådan lidt at der skal man lige ud og se hvad folk der bor her fyrer af og måske skåle med hinanden.

Anmeld Citér

27. december 2016

Tip!

Vi har 4 børn i alderen, 3,5,7,8 så vi skal lave løjer ved naboerne, spille spil, høre musik, ungerne kan danse osv.. Ork tiden skal nok gå stærkt.. self også spise god mad, de skal smide med knald perler, have sjove hatte på.. jeg glæder mig til nytårsaften bare helt på deres præmisser.. 

Anmeld Citér

27. december 2016

MKBP

Profilbillede for MKBP
Anonym skriver:

3 og 5... 

Jamen ikke det store tror jeg, det er bare sådan lidt at der skal man lige ud og se hvad folk der bor her fyrer af og måske skåle med hinanden.

Mine er 2,5 og næsten 6 år - ved det bliver en lang aften for dem og for deres mor  

Anmeld Citér

27. december 2016

BigHope13

Vi går ikke særlig meget op i nytår og siden var fik vores søn november 2013 har vi holdt det hjemme alene... sidste år da han var to var det bare en helt almindelig hverdag, vi spiste lækker mad og så fik han et bad og blev puttet i seng og sov fra kl 19.. 

I år tænker jeg at vi kan trække den lidt så planen indtil videre er at vi spiser tidligt, og så går vi ud og fyrre lidt små krudt af  og så kan vi få dessert og spille lidt spil og måske se lidt tv inden han bliver puttet.  Når så han er puttet plejer vi at få tiden til at gå med at spille og hygge med lidt snolder. Og evt lidt god tv.

Anmeld Citér

27. december 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Hej.

Vi skal holde nytår med min søstee hendes barn og datter på et år, vi har selv en på to år og en på 5. 

De små bliver puttet til normal tid. Den store må være længere oppe hvor vi spiller brætspil, lidt pakkeleg og fyrer lidt af. Så kommer han i seng (sikkert kl 21kr 

så sidder vi voksne og snakker og spiller nogle sjove brætspil (fx konsensus) 

og ellers bare hygger sammen 

det ville foregå på samme måde hvis vi bare var os

Anmeld Citér

27. december 2016

Tin

Profilbillede for Tin
Anonym skriver:

Hej.

Vi har fem børn og har i mange år fejret nytår på ungernes præmisser.

jeg laver noget lækkert mad. Vi pynter op og dækker et fint bord. Spiser, skyder lidt krudt af. Spiser dessert. Skyder lidt mere krudt, knaldperler , stjernekastere. Ved 20 tiden spiller vi pakke spil. Det er så hyggeligt og vi bruger gerne et par timer på det. Så skyder vi lidt mere. Får snold/chips.  Måske bliver den yngste lagt i seng her. Tror ikke han magter at blive oppe til kl 24.

Så spiller vi et bræt spil med de større børn. Og vupti så er kl 24. Så tæller vi ned, skåler skyder af og høre musik i 1-2 timer også gik den aften.

Godt nytår.

Anmeld Citér

27. december 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
mor:) skriver:

Vi skal holde nytår med min søstee hendes barn og datter på et år, vi har selv en på to år og en på 5. 

De små bliver puttet til normal tid. Den store må være længere oppe hvor vi spiller brætspil, lidt pakkeleg og fyrer lidt af. Så kommer han i seng (sikkert kl 21kr 

så sidder vi voksne og snakker og spiller nogle sjove brætspil (fx konsensus) 

og ellers bare hygger sammen 

det ville foregå på samme måde hvis vi bare var os

Hov ikke søsters barn og datter - der skylle have stået søsters kæreste og datter

Anmeld Citér

27. december 2016

helle85

Anonym skriver:

Hej.

Vi holder nytår hjemme og som altid forgår det på børnenes præmisser de er 9 og 10 år ham på 10 er letter mental retarderet, så alt bliver stiller roligt da hele december er kaos for ham i forvejen pga julen. 

Ved 16 tiden plejer de at få lov til at pynte op også spiser vi omkring kl 18 og da der både er forret, hovedret og dessert så tager det lidt tid. Lige så snart vi har spist stiller vi chipsene på bordet (det er somregl det eneste vores dreng venter på, så derfor trækker vi den ikke længer) 

Sidste år ville vi spille spil med børnene men det ville de ikke, så vi gik en tur så de kunne bruge noget af deres børne fyrværkeri og ser lidt i tv og høre lidt musik og børnene plejer at hygge sig. Også ser vi 90 års fødselsdag osv. Kl 12 fyre vi lidt af og ellers kigger børnene på alt det andet fra vinduet (de er lidt nervøse for larmen) også gå vi i seng nå det væreste er overstået.

Og sådan gør vi også i år for det er meget hyggeligt 

Da børnene var  små  så kom de i seng nå de var trætte vores datter vækkede vi ikke da hun bliver sur, så hun plejede altid at sove til næste morgen

lucas holdet sig vågen til han ikke kunne mere også vækkede vi ham lidt før 12, men somregl har han altid hold sig vågen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.