Hvad kan årsagen være?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

490 visninger
8 svar
4 synes godt om
25. december 2016

Millamoar

Hej alle 

Min kæreste og jeg prøver at blive gravid. Jeg er 28, min kæreste er 34, og vores søn er 5.

Vi har forsøgt i 5 måneder og har testdag om en uge. Jeg bruger ægløsningstest og har ægløsning på cyklusdag 15 eller 16 hver gang. Vi har valgt at få lavet en sædanalyse, og min kæreste havde meget meget god sædkvalitet.

Så hvad kan årsagen være til, at jeg ikke blir gravid? Jeg aner intet om fertilitetsbehandling osv, så jeg ved ikke hvilke årsager der kan være?

Juleknus herfra

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. december 2016

esioul

Millamoar skriver:

Hej alle 

Min kæreste og jeg prøver at blive gravid. Jeg er 28, min kæreste er 34, og vores søn er 5.

Vi har forsøgt i 5 måneder og har testdag om en uge. Jeg bruger ægløsningstest og har ægløsning på cyklusdag 15 eller 16 hver gang. Vi har valgt at få lavet en sædanalyse, og min kæreste havde meget meget god sædkvalitet.

Så hvad kan årsagen være til, at jeg ikke blir gravid? Jeg aner intet om fertilitetsbehandling osv, så jeg ved ikke hvilke årsager der kan være?

Juleknus herfra

At ægget ikke er moden nok, at det ikke bliver befrugtet, dårlig ægkvalitet. Der kan være mange grunde, men 5 mdr er meget normalt 

Anmeld Citér

25. december 2016

Millamoar

esioul skriver:

At ægget ikke er moden nok, at det ikke bliver befrugtet, dårlig ægkvalitet. Der kan være mange grunde, men 5 mdr er meget normalt 

Hvad vil det sige, at det ikke er modent nok?

Jeg har også tænkt på det med ægkvalitet, men havde tænkt, at det nok skulle lykkedes i og med at vi har et barn i forvejen. Men tvivler da mere og mere 

Anmeld Citér

25. december 2016

modesty

Millamoar skriver:

Hej alle 

Juleknus herfra

5 måneder er ikke lang tid at prøve. Se om ikke du kan slappe af, og når/hvis der er gået et år, så er det på tide at tage fat i lægen. 

Anmeld Citér

25. december 2016

Millamoar

modesty skriver:

5 måneder er ikke lang tid at prøve. Se om ikke du kan slappe af, og når/hvis der er gået et år, så er det på tide at tage fat i lægen. 

Jeg ved heller ikke om den er der her i 5. forsøg. Jeg synes det virker som voldsom lang tid  Jeg er bare blevet så usikker på om vi kan, selvom både ægløsning og sædkvalitet er helt i orden  

Jeg er virkelig bange for, at det ikke vil lykkedes os 

Anmeld Citér

25. december 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
Millamoar skriver:

Jeg ved heller ikke om den er der her i 5. forsøg. Jeg synes det virker som voldsom lang tid  Jeg er bare blevet så usikker på om vi kan, selvom både ægløsning og sædkvalitet er helt i orden  

Jeg er virkelig bange for, at det ikke vil lykkedes os 

Det er helt normale tanker!! 

Men der er kun gået 5 måneder.. Giv det tid. Det er helt normalt at det tager 1 års tid før der er gevinst. 

Anmeld Citér

25. december 2016

esioul

Millamoar skriver:

Hvad vil det sige, at det ikke er modent nok?

Jeg har også tænkt på det med ægkvalitet, men havde tænkt, at det nok skulle lykkedes i og med at vi har et barn i forvejen. Men tvivler da mere og mere 

At ægget ikke er klar til befrugtning. Der er mange ting der spiller ind. 

Men alt tyder jo på det nok skal lykkedes, når I har en i forvejen.i er jo også blevet lidt ældre :-) 

Anmeld Citér

26. december 2016

"Anarkisten"

Vores ældste søn blev lavet i 1. hug, så jeg blev også nervøs da vi ikkke var blevet gravide 2. gang efter 5 måneder. 

Håber det ender for Jer, som for os, for så tester du positiv om en uge 

Som andre skriver, så er det helt normalt at det tager noget tid 

Anmeld Citér

26. december 2016

Frk.S

Rolig rolig... 5 måneder kan godt nok føles som lang tid at vente, men er meget normalt og ikke noget der giver grund til bekymring. 

Mit bedste råd er at slappe af omkring det og prøve at tænke på noget andet. Glem alt om ægløsningstest og dyrk sex når i har lyst til det fremfor når i bør pga ægløsning. Få gang i et eller andet projekt der hjælper dig til at have fokus på noget andet og så bare nyd din mand.  

Med vores yngste blev jeg gravid efter 5 måneder.

Med den lille, der nu er på vej havde vi besluttet bare at droppe prævention og så se hvad der skete.... men bestemt ikke gå målrettet efter graviditet til at starte på. Hun var der i første cyklus. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.