Bevar retten til hjemme inseminering

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

746 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. december 2016

Anonym trådstarter

Hej alle på baby.dk

Denne tråd blev lavet i håb om at folk vil dele, skrive under eller på anden måde støtte op omkring barnløshedsbehandling, og kun derfor! 

Et nyt lovforslag prøver at stoppe enlige kvinder samt lesbisk at have retten til at hjemme inseminere..

Sundhedsministeren har fremsat et lovforslag - L 76 - der vil gøre det ulovligt for de danske sædbanker at levere sæd direkte til private kunder. De vil påtvinge et unødvendigt og besværligt mellemled via en sundhedsperson.

Hvis dette lovforslag bliver vedtaget vil det have katastrofale følger for mange mennesker. Både i Danmark, men især i de fleste europæiske lande, hvor fx singler og lesbiske ikke har ret til at modtage fertilitetsbehandling. Det vil med andre ord være en indskrænkning af kvindernes frie valg ift. måden, hvorpå de kan blive gravide. 

"Vi er singler eller lesbiske - og derfor sædløse - vi er ikke syge!"

Støt op om retten til et sikker og frit valg af sæd for alle med din underskrift!
Måske du eller dine kære en dag selv får brug for at købe sikker sæd fra en sædbank :-)

Du kan skrive under på at kvinder kan bevare retten til hjemme inseminering på lintet herunder.

http://www.skrivunder.net/bevarrettentilhjemmeinseminering

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. december 2016

esioul

Anonym skriver:

Hej alle på baby.dk

Denne tråd blev lavet i håb om at folk vil dele, skrive under eller på anden måde støtte op omkring barnløshedsbehandling, og kun derfor! 

Et nyt lovforslag prøver at stoppe enlige kvinder samt lesbisk at have retten til at hjemme inseminere..

Sundhedsministeren har fremsat et lovforslag - L 76 - der vil gøre det ulovligt for de danske sædbanker at levere sæd direkte til private kunder. De vil påtvinge et unødvendigt og besværligt mellemled via en sundhedsperson.

Hvis dette lovforslag bliver vedtaget vil det have katastrofale følger for mange mennesker. Både i Danmark, men især i de fleste europæiske lande, hvor fx singler og lesbiske ikke har ret til at modtage fertilitetsbehandling. Det vil med andre ord være en indskrænkning af kvindernes frie valg ift. måden, hvorpå de kan blive gravide. 

Støt op om retten til et sikker og frit valg af sæd for alle med din underskrift!
Måske du eller dine kære en dag selv får brug for at købe sikker sæd fra en sædbank :-)

Du kan skrive under på at kvinder kan bevare retten til hjemme inseminering på lintet herunder.

Nu har jeg ikke lige sat mig så meget ind i det. Men er der ikke stadig mulighed for at tage på klinik og få det gjort? 

Anmeld Citér

24. december 2016

Kløver

esioul skriver:

Nu har jeg ikke lige sat mig så meget ind i det. Men er der ikke stadig mulighed for at tage på klinik og få det gjort? 

Også min tanke om muligheden ikke fortsat er der bare gennem klinik osv 

Anmeld Citér

24. december 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
esioul skriver:

Jo det vil det, men det er netop det mange af de her kvinder protesterer imod, at det SKAL foregå gennem sundhedsvæsenet. De føler sig sygeliggjorte i det at de ikke nødvendigvis har behov for behandling for at blive gravide, men blot mangler sæden. Der bliver presset unødvendige ventetider ned over hovedet på dem og de bliver tvunget til at indblande en del af sundhedsvæsenet der ikke nødvendigvis er behov for i deres situation.

Anmeld Citér

24. december 2016

Patriark

Anonym skriver:

Hej alle på baby.dk

Skal det forstås sådan, at hvis man som privatperson handler direkte med en privat virksomhed, uden økonomisk støtte fra det offentlige, at man så skal påtvinges at gære brug af sundhedsvæsnet?!

Anmeld Citér

25. december 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Patriark skriver:

Skal det forstås sådan, at hvis man som privatperson handler direkte med en privat virksomhed, uden økonomisk støtte fra det offentlige, at man så skal påtvinges at gære brug af sundhedsvæsnet?!

Ja, lige præcis.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.