Kan det virkelig passe? (Familieproblemer)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. december 2016

2721

Jeg syntes vi er en lykkelig familie. Vi holder jul os selv og børnene hvert år. Det er eget valg og jeg/vi trives med det. Vores respektive familier holder jul med andre, så alle har nogen

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. december 2016

Patriark

Anonym skriver:

Hej alle, 

Min mand og jeg har gennem de sidste par år været igennem et helvede pga. Hans familie (forældre og søskende). De er uenige i vores livsstil (de er meget traditionelle og vi er totale modsætninger). Ifølge min mand og mig, vil vi bare gerne leve vores liv som vi selv ønsker, opdrage vores børn, som vi ønsker, uden at de (eller nogen andre) skal blande sig i det. 

Her de sidste par måneder er det også begyndt at gå ned ad bakke med min familie, da min mor er psykisk syg og har fået et tilbagefald. 

Det har intet at gøre med os direkte, men det påvirker os selvfølgelig.

Her til aften læser jeg så herinde om alle de juledilemmaer folk har ift. familieproblemer, og spørger mig selv:

FINDES DER OVERHOVEDET FAMILIER DERUDE, SOM HAR DET GODT MED HINANDEN OG SOM NYDER HINANDENS SELSKAB??? 

Eksisterer I? 

Mange julehilsner fra den trætte&opgivende mor

Vi er i hvert fald nogenlunde standard. Men i dette postmoderne samfund, hvad er så normalt?

Anmeld Citér

24. december 2016

Bb2015

Ja, vi har heldigvis en dejlig familie  

Lidt knas mellem min onkel og min mormor og dette hænger også sammen med traditionelle og mindre traditionelle opfattelser af, hvad en familie er. 

Men det blødes roligt op og det handler for os om forståelse. Men jo, ellers elsker vi familie og hinandens selskab 

God jul 

Anmeld Citér

24. december 2016

HPH

sandramor skriver:

Hmm ja min familie var lykkelig og oplevede aldrig drømme store problemer. ... bliver bare så trist når jeg læser om så mange der har problemer i familien og ikke ser deres forældre eller søskende.

Jeg har ingen forældre tilbage da de begge er døde af kræft :-( og jeg ville gøre ALT for at kunne fejre bare en eneste jul med dem igen..... <3

Jeg har min storebror tilbage og ham skal pigerne og jeg holde jul sammen med i år:-) 

Rigtig glædelig jul til dig og familien.

det må være så svært ved denne tid. 

Vi er også en af de formilier som ikke har problemer, og i år holder vi specielt meget sammen i min scigerfamilie, da vi også mistede svigerfar til kræft i august.

Anmeld Citér

24. december 2016

Anonym

Anonym skriver:

Hej alle, 

Min mand og jeg har gennem de sidste par år været igennem et helvede pga. Hans familie (forældre og søskende). De er uenige i vores livsstil (de er meget traditionelle og vi er totale modsætninger). Ifølge min mand og mig, vil vi bare gerne leve vores liv som vi selv ønsker, opdrage vores børn, som vi ønsker, uden at de (eller nogen andre) skal blande sig i det. 

Her de sidste par måneder er det også begyndt at gå ned ad bakke med min familie, da min mor er psykisk syg og har fået et tilbagefald. 

Her til aften læser jeg så herinde om alle de juledilemmaer folk har ift. familieproblemer, og spørger mig selv:

FINDES DER OVERHOVEDET FAMILIER DERUDE, SOM HAR DET GODT MED HINANDEN OG SOM NYDER HINANDENS SELSKAB??? 

Eksisterer I? 

Ja mig. Jeg er tæt med min mor (bor hos hende) samt min bror og hans kone og deres to børn som bor 200 meter fra os. Har ingen i min familie jeg ikke kan være i stue med eller snakke med. 

Eller jo der er min kusine. Men hun er bare mystisk og har selv meldt sig ud af familien efter hun fik tvangsfjernet sin datter for 12 år siden. 

Anmeld Citér

25. december 2016

Anpau

Anonym skriver:

Hej alle, 

Eksisterer I? 

Selvfølgelig eksisterer vi... Jeg kan end ikke mindes en eneste gang, hvor der har været noget som helst fnidder i vores familie, hverken af den ene eller anden art. Og håber og ber til, at det aldrig vil ske, for det må ikke være til at holde ud. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.