Jeg står desværre i et juledilemma fremad og søger råd
jeg kommer fra en sammenbragt familie, jeg er datter med anden far imens min mor og stedfar sammen har 2 børn.
Min opvækst har været præget af en kæmpe forskelsbehandling. Jeg er konstant blevet og bliver syadig nedgjort især på de punkter hvor jeg ligner min far. Min mor har det svært med mig da hun fik mig med min far, og hun ksn ikke udstå ham. Min mor forlod ham til fordel for min stedfar og inden havde hun været min far utro bla med min farbror. Dette har jeg gået at vide som voksen af min mors familie og min mor. Min mor mener han selv var skyld i hun var utro
det har skabt et svært forhold til min mor, pga hendes behandling af mig. Men endnu værre er det i forhold til min ene søster. Hun er meger egocentreret og der er intet som min mor og stedfar ikke vil gøre for hende imens jeg må klare alt selv og ingen støtte får.
Søster har gennem måneder gjort alt hun kunne for at støde mig ud af familien med påskud om jeg er problemet. Problemet er bla jeg ikke kan smide alt jeg har for st hoppe og danse for hende og det har skabt store problemer. Hun beskylder mig for st være en dårlig mor (det er kun mig som har børn)
jeg er ikke perfekt men har prøvet at imødekomme men intet var godt nok og havde ikke overskud til alt det søster forlangte og ej heller den drama hende og min mor skaber og at alt er et problem og at søster har gjort det til sin mission at støde mig ud indtil jeg vil indordne mig, hvilket hun selv har fortalt mig.
Det gør at vi ikke længere kan omgås hinanden. Vi skal slet ikke ses i denne jul (vi fejrer med svigerne og hun har meldt fra til det vi holdte da hun ikke ville komme hos os)
Fremad ønsker jeg ikke længere kontakt, jeg orker ikke mere (søster er psykisk syg og har bla været indlagt på den lukkede) vil gerne være imødekommende men nu er nok nok da jeg også må passe på mine børn, og hendes kritik af mine evner som mor, ved ukke hvad hun baserer det på da vi kun ses til fødselsdage)
Jeg ved dog ikke helt hvordan jeg kommer uden om mærkedage. Fødselsdage går nok nemmest men frygter næste jul hvor det igen er min mors tur. Søster har ingen kæreste så hun har jo ikke andre, og har i mange år holdt en tålt jul med hende, hvilket jeg ikke kan igen.
Men hvad gør jeg så, nøjes med at sige at min mor og stedfar er velkomne men at hun ikke er, da jeg ikke vil have hende i mit hjem pga de ting hun har gjort mod mig gennem årene. At ses og især fejre jul sammen er på ingen måde en mulighed, og har taget mig år om at kunne sige fra og beskytte mig selv.
Har virkelig brug for input