Hvad gør i? Angående juleaften..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.243 visninger
8 svar
18 synes godt om
23. december 2016

MysteriousAngel

Hvad gør i, dem af jer der fejrer jul med dele af familien der enten ikke har en stor familie eller mange penge?

Jeg spørger fordi at min svigerinde har ikke nogen udover hendes familie. Ungerne har intet med deres fars familie at gøre og derved får de jo færre gaver.

Mine unger har til gengæld en stor familie. Både på min side men også min mands. Så de får mange gaver og også af en anseelig str. 

Hvordan gør I kål på den følelse der i maven der hedder dårlig samvittighed? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. december 2016

Guldlok88

Jeg køber altid en 3-5 gaver til bassen, også er det sådan det er.. Man kan jo ikke gøre noget ved at man ikke har en stor familie.. 

Anmeld Citér

23. december 2016

Aristocats

Jeg tænker eventuelt, at i kunne gemme nogle af ungernes gaver til at pakke op senere/den 25. om morgenen, når gæsterne er gået. Så slipper du nok lidt mere fra den dårlige samvittighed og samtidig skal din svigerindes unger ikke opleve at de har stort mindretal i gaver. Jeg synes det er den mest skånsomme måde at gøre det på for alle parter. Det gør ikke noget at børnene får nogle gaver på andre tidspunkter end lige juleaften, specielt når du siger der er mange - de kan alligevel sjældent rumme et kæmpe gaveræs. 

Anmeld Citér

23. december 2016

M (:

MysteriousAngel skriver:

Hvad gør i, dem af jer der fejrer jul med dele af familien der enten ikke har en stor familie eller mange penge?

Jeg spørger fordi at min svigerinde har ikke nogen udover hendes familie. Ungerne har intet med deres fars familie at gøre og derved får de jo færre gaver.

Mine unger har til gengæld en stor familie. Både på min side men også min mands. Så de får mange gaver og også af en anseelig str. 

Hvordan gør I kål på den følelse der i maven der hedder dårlig samvittighed? 

Jeg tror, at jeg ville gemme den del af gaverne, der er fra de familiemedlemmer som man alligevel IKKE holder jul med, til d 25 om morgenen. Det er alligevel de færreste, der bliver lige så begejstret for gave nr 18 som for gave nr 2. 

Anmeld Citér

23. december 2016

MysteriousAngel

Aristocats skriver:

Jeg tænker eventuelt, at i kunne gemme nogle af ungernes gaver til at pakke op senere/den 25. om morgenen, når gæsterne er gået. Så slipper du nok lidt mere fra den dårlige samvittighed og samtidig skal din svigerindes unger ikke opleve at de har stort mindretal i gaver. Jeg synes det er den mest skånsomme måde at gøre det på for alle parter. Det gør ikke noget at børnene får nogle gaver på andre tidspunkter end lige juleaften, specielt når du siger der er mange - de kan alligevel sjældent rumme et kæmpe gaveræs. 

Se dét var da en god ide. Tak 

Anmeld Citér

23. december 2016

MysteriousAngel

M (: skriver:

Jeg tror, at jeg ville gemme den del af gaverne, der er fra de familiemedlemmer som man alligevel IKKE holder jul med, til d 25 om morgenen. Det er alligevel de færreste, der bliver lige så begejstret for gave nr 18 som for gave nr 2. 

Se dét var da en god ide. Tak 

Anmeld Citér

23. december 2016

Kløver

M (: skriver:

Sådan gør vi indimellem uanset, da ungerne får fra 3 hold bedster, de får lidt i løbet af dagen, fra dem vi holder jul med om aftenen og noget bliver gemt. De nyder mere deres gaver og får meget bedre føling med de ting de får  

Anmeld Citér

24. december 2016

M (:

Sådan gør vi indimellem uanset, da ungerne får fra 3 hold bedster, de får lidt i løbet af dagen, fra dem vi holder jul med om aftenen og noget bliver gemt. De nyder mere deres gaver og får meget bedre føling med de ting de får  

Sådan har vi også gjort. Børnene (1 og 3 år) har fået fra dem vi har holdt jul med drypvis over dagen. Resten bliver gemt til imorgen, hvor de også vil blive åbnet drypvist. På den måde når ungerne at se og nyde alle gaver i stedet for at drukne i pakker, papir og forventninger. 

Anmeld Citér

25. december 2016

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Jeg havde en kollega der havde samme problemstilling mens de havde en stor familie og gav store gaver var hendes søster enlig studerende mor og hendes børn fik få gaver. 

Min kollega valgte at de år de holdt sammen skruede de ned for gaverne så lær fik nogenlunde lige mange. Til gengæld fik de lidt ekstra adventsgaver og måske en d 25 december da det skulle være en god jul for alle og så købte de altid lidt ekstra til søsterens barn. Et år fik hendes unger således en iPad i advrntsgave og så en lille julegave selvom det logiske havde været omvendt men hun syntes ikke de skulle åbne så meget dyrere gaver juleaften  

Det synes jeg var en god løsning. Selvfølgelig skal børn lære det er forskel men den ene skal jo ikke få 100 og den anden 2. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.