Metformin - Ægløsning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.687 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. december 2016

Anonym trådstarter

Hej

Jeg har er spørgsmål til folk,  som har fået eller får Metformin.

Normalt er min cyklus 32-35 dage. Min læge mistænker at jeg har pco. Hun har derfor anbefalet mig Metformin.  Jeg har taget det en uge fra cyklusdag 10. 

Normalt har jeg æl omkring dag 21-24. Men i denne cyklus har jeg allerede haft æl slim dag 12, 14 og 15. Hvilket forvirre mig. 

Kan det allerede være Metformin der hjælper?

Kan man regne med æl slim,  når det er der over flere dage?

Havde en murerne fornemmelse på cyklusdag 12. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. december 2016

Anonym trådstarter

Selv Ingen der har erfaringer med dig?

Anmeld Citér

23. december 2016

Kattha

Anonym skriver:

Hej

Normalt er min cyklus 32-35 dage. Min læge mistænker at jeg har pco. Hun har derfor anbefalet mig Metformin.  Jeg har taget det en uge fra cyklusdag 10. 

Normalt har jeg æl omkring dag 21-24. Men i denne cyklus har jeg allerede haft æl slim dag 12, 14 og 15. Hvilket forvirre mig. 

Jeg tvivler på det har den store virkning efter 10 dage. Men det ved jeg jo ikke med sikkerhed. Metforminen skal jo gerne påvirke dit blodsukker niveau, og det tager vel noget tid før der sker nogle meget mærkbare ændringer, der påvirker ægløsningen. Jeg har i en periode for nogle år siden taget metformin, og det har ikke haft nogen mærkbar effekt.

Anmeld Citér

23. december 2016

Anonym trådstarter

Kattha skriver:

Jeg tvivler på det har den store virkning efter 10 dage. Men det ved jeg jo ikke med sikkerhed. Metforminen skal jo gerne påvirke dit blodsukker niveau, og det tager vel noget tid før der sker nogle meget mærkbare ændringer, der påvirker ægløsningen. Jeg har i en periode for nogle år siden taget metformin, og det har ikke haft nogen mærkbar effekt.

Hej

Tak for dit svar. Tænker også selv at det ikke kan være det så hurtig.  

Men undre mig noget over ægløsningsslimen kom så tidlig. Bliver lidt usikker på om det overhovedet er det. Kan kan ikke se, hvad der ellers er. ��

Anmeld Citér

24. december 2016

xStinepigen

Anonym skriver:

Hej

JEg har pcos, jeg havde cyklusser på omkring 44 dage plus - minus, og inden for en månede blev jeg gravid, efter start på metformin, så ja, jeg ville sige det ville være muligt . Håber det lykkedes for jer  

Anmeld Citér

24. december 2016

Anonym trådstarter

xStinepigen skriver:

JEg har pcos, jeg havde cyklusser på omkring 44 dage plus - minus, og inden for en månede blev jeg gravid, efter start på metformin, så ja, jeg ville sige det ville være muligt . Håber det lykkedes for jer  

Tak for dit svar

Uhh. Det da spændende så. 

Men nu må vi se. Vi har ikke sexet så meget i denne cyklus indtil nu. Jeg er blevet mere rolig omkring projektet.  Kommer det så kommer det. Kommer det ikke jamen så er det det.

Jeg blev bare forvirret over at ægløsning umiddelbart kom så meget tidligere i cyklisten.  (Selvfølgelig er det ikke 100 at det var ægløsning. Men havde hvertfald æggehvideagtig udflåd). 

Anmeld Citér

2. januar 2017

Annafnielsen

Hej,

Jeg har aldrig taget metformin. Men har i stedet på anbefaling af to gynækologer taget kosttilskuddet inofolic, som gjorde at jeg i dag er fri fra cyster. Det vilde var, at jeg også nåede at blive gravid - men desværre blødte i uge 6. Nå men jeg har fortalt om det før herinde fordi min gynækolog anbefalede det fordi nogle får mange bivirknigner med metformin. Inofolic virkede hurtigt på mig. Men tror det hele er så individuelt, at det kan være svært at sige. Men der har været mange vilde ting rent personligt for mig - bl.a. at min "skægvækst" er blevet mindre. Jeg havde ikke engang selv bemærket det, det var min bonusdatter der bemærkede det. Og så det her med at min gynækolog sagde, at jeg ikke længere har PCO-agtige æggestokke. Og måske nok det mest optur, at jeg i tre måneder har kunne konstatere min ægløsning og det har jeg aldrig kunne før i mit liv. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.