Hej med dig.
Når man er gravid, så står man jo overfor at hele ens livsomstændigheder ændrer sig, samtidigt med at ens hormoner og følelser er i kaos, og man generelt er rigtigt sårbar. Derfor er det jo også normalt, at de ting der belaster en, kommer til at fylde rigtigt meget og bliver sværere at skubbe væk, end når man er "sig selv".
Jeg synes det lyder som om, at der er en del usikkerhed i dit liv i forhold til, at din kæreste har været ramt af stress, og det lyder til at have været meget rystende for dig og jeres familie, at han pludselig ikke kunne være der. Jeg tænker, at måske er der en frygt i, at hvad nu hvis det sker igen og han så ikke kan være der for dig? Kan det spille ind?
Du skriver også, at du føler dig utilstrækkelig på dit arbejde, og at du generelt ikke har det godt, selv om der ikke er nogen fakta der unerstøtter, at du ikke gør det godt nok.
Jeg ved godt, at det ikke er fedt at skulle søge hjælp eller gå til lægen, men det er heller ikke i orden, at skulle gå og være alene med så svære følelser når man du i forvejen er ekstra sårbar fordi du er gravid, og derfor også har ekstra meget brug for omsorg og tryghed.
Jeg tænker, at det værste du kan gøre er at isolere dig, og at du skal gøre det modsatte. Tal om det, sæt ord på og husk, at det du føler er rigtigt for dig, og selv om du ikke helt kan sige hvad der udløser det, så er det stadig det du føler, og værd at tage alvorligt.
Jeg synes altså også, at du skal tage en snak med lægen om det og gerne med din jordemoder, hvis du allerede er i kontakt med hende. Hvis det ikke hjælper dig, så overvej om ikke det er det værd at få et par samtaler med en psykolog. Jeg skriver det ikke, fordi jeg tror du ikke kan klare det selv, men jeg ved, at der er rigtig god hjælp at hente derude, og derfor synes jeg netop ikke at det er rimeligt, at du skal gå og have det så svært. Det at søge hjælp og støtte nu, både i netværket og måske hos fagpersoner, kan gøre din graviditet meget bedre og tryggere og forhindre at du ender med en sygemelding.
Rigtig meget held og lykke med det, du skal nok klare det, selv om det er rigtigt svært lige nu. 
Anmeld
Citér