Nogen herinde som sidder i fagforening?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

703 visninger
15 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. december 2016

Anonym trådstarter

Ja som overskriften siger har jeg virkelig brug for et råd her, sagen er den jeg har været på barsel og før jeg gik på barsel var jeg igang som SSH 

1. De forlanger jeg skal starte hele forfra og gå på et grund forløb hvilket jeg kan acceptere. 

2. De har tænkt sig give mig eb alm elev løn altså 10.200 før skat selvom jeg er over 25 år nu deres grund er det fordi det er en forlængelse af min kontrakt fra da jeg gik på barsel var 24 dengang. Og kan naturligvis ikke leve af 7000 om måneden efter skal havde jeg været på voksen løn vil det være omkring 18-19000 før skat. 

Mit spørgsmål er om de virkelig må gøre de ting der og om jeg måske skulle tage kontakt til FOA jeg synes ikke selv det er fair dengang jeg skrev under på min kontrakt med kommunen sagde hun intet om det  håber nogle kan hjælpe mig. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2016

ErDuHerIkkeSnart

Du skal helt afgjort kontakte FOA - det er netop hjælp til spørgsmål som disse, du betaler til hver måned, som medlem af en fagforening.

Anmeld Citér

21. december 2016

Anonym trådstarter

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Du skal helt afgjort kontakte FOA - det er netop hjælp til spørgsmål som disse, du betaler til hver måned, som medlem af en fagforening.

Ja det er rigtig men kunne godt være nogle havde forstand på det 

Anmeld Citér

21. december 2016

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Jeg arbejdet ikke i FOA men har arbejdet meget med overenskomster. Jf link skal du være fyldt 25 år når du stsrter samt have et års erfaring for at få voksenrlevløn. Så det tyder det ikke på du har ret til. 

Til gengæld får du formentlig friplads i institution grundet lav indkomst.

Om du skal starte forfra kan jeg ikke vurdere. Men kontakt foa

https://www.foa.dk/Forbund/Elever/SOSU/OK-HTML/Loen-og-nyttige-satser

Anmeld Citér

21. december 2016

Muhmi

Anonym skriver:

Ja som overskriften siger har jeg virkelig brug for et råd her, sagen er den jeg har været på barsel og før jeg gik på barsel var jeg igang som SSH 

1. De forlanger jeg skal starte hele forfra og gå på et grund forløb hvilket jeg kan acceptere. 

2. De har tænkt sig give mig eb alm elev løn altså 10.200 før skat selvom jeg er over 25 år nu deres grund er det fordi det er en forlængelse af min kontrakt fra da jeg gik på barsel var 24 dengang. Og kan naturligvis ikke leve af 7000 om måneden efter skal havde jeg været på voksen løn vil det være omkring 18-19000 før skat. 

Mit spørgsmål er om de virkelig må gøre de ting der og om jeg måske skulle tage kontakt til FOA jeg synes ikke selv det er fair dengang jeg skrev under på min kontrakt med kommunen sagde hun intet om det  håber nogle kan hjælpe mig. 

Har du den nødvendige erfaring som kræves for at få voksen elevløn?

Anmeld Citér

21. december 2016

Anonym trådstarter

Muhmi skriver:

Har du den nødvendige erfaring som kræves for at få voksen elevløn?

Kun den praktik jeg var i  sidst og var et par måneder i forløbet. 

Anmeld Citér

21. december 2016

Muhmi

Anonym skriver:

Kun den praktik jeg var i  sidst og var et par måneder i forløbet. 

Så er du ikke berettiget til voksen elevløn... Man skal have mindst 1 års relevant erhvervserfaring og være over 25, før man kan forlange voksen elevløn Praktik gælder ikke som erfaring, heller ikke under uddannelse

Anmeld Citér

21. december 2016

Anonym trådstarter

Muhmi skriver:

Så er du ikke berettiget til voksen elevløn... Man skal have mindst 1 års relevant erhvervserfaring og være over 25, før man kan forlange voksen elevløn Praktik gælder ikke som erfaring, heller ikke under uddannelse

Så har jeg sgu ikke råd til begynde på den 

Anmeld Citér

21. december 2016

Muhmi

Anonym skriver:

Så har jeg sgu ikke råd til begynde på den 

Nej desværre nok ikke så

Anmeld Citér

21. december 2016

Baby17

De har jo lige lavet uddannelserne om, det er nok også derfor at du skal starte forfra. 

Men nu hvor du alligevel skal starte forfra, hvorfor søger du så ikke ind på assistenten i stedet? 

Den vil give dig bedre job muligheder efter uddannelse :-) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.